شهدای انقلاب اسلامی لاهیجان را بشناسیم

در این خبر میتوانید شهدای انقلاب اسلامی لاهیجان را بشناسید.

شهدای انقلاب اسلامی لاهیجان را بشناسیم

به گزارش هشت دی در این خبر میتوانید شهدای انقلاب اسلامی لاهیجان را بشناسید:

**شهید علی رمضان پور کماچالی در ۲۵ آبان ۱۲۹۰ در روستای کما چال لاهیجان به دنیا آمد و در نهم دی ۱۳۵۷ در سنگر تحکیم و تثبیت انقلاب در شهرستان آستانه‌اشرفیه به شرف شهادت نائل آمد.

**شهید رضا قلی خرسندی در سال ۱۳۳۲ در شهرستان لاهیجان به دنیا آمد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به دست مزدوران ستم‌شاهی در اطراف پادگان باغ شاه تهران در هنگام کمک به نیروهای انقلابی در راهپیمایی و تظاهرات به فیض شهادت نائل آمد.

**شهید محمدتقی کنارگ در ۲۰ دی‌ماه ۳۸ در گیلان متولد شد و در تاریخ ۲۲ آبان ۵۷ در لاهیجان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

**شهید حمید سجاسی در ۲۵ شهریور ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود و در زمره دانش‌آموزان انقلابی بود که در فعالیت‌های سیاسی علیه حکومت ستم‌شاهی حضور داشت. وی توسط مأموران رژیم شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت و در ۲۲ آبان ماه ۵۷ در خیابان حافظ شمالی براثر شلیک گلوله دژخیمان حکومت شاه به فیض شهادت رسید.

**شهید محمدرضا صابر همیشگی در اول فروردین ۱۳۴۱ در روستای نیاکو به دنیا آمد و سرانجام در ۲۲ آبان ۱۳۵۷ در تظاهرات خیابانی شهر لاهیجان موردحمله وحشیانه مأموران رژیم قرار گرفت و براثر اصابت تیر به قلبش به شهادت رسید.

**شهید محمد مهرزاد سلمانی در سال ۱۳۳۵ در شهر لاهیجان به دنیا آمد و در ۲۲ آبان سال ۱۳۵۷ در لاهیجان در حین شرکت در تظاهرات آن روز در درگیری با مأموران شاه در خیابان شهدای لاهیجان براثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید.

**شهید علی شعبانی در سال ۱۳۴۰ دریکی از روستاهای شهر لاهیجان به دنیا آمد و سرانجام در طی مبارزات علیه رژیم در ۱۴ دی ۱۳۵۷ در رویارویی با مأموران شاه براثر اصابت گلوله در خون غلتید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه