امام جمعه آستارا:

شورای امنیت ملی باید تا پایان وضعیت جنگی، دستور توقف پروازها را صادر می‌کرد

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی به ریاست شخص رئیس‌جمهور و سازمان هواپیمایی کشور باید تا پایان وضعیت جنگی، دستور توقف پروازها را صادر می‌کردند، گفت: نقص موجود در سامانه پدافندی کشور با تخصیص بودجه لازم از سوی دولت و مجلس باید برطرف شود.

شورای امنیت ملی باید تا پایان وضعیت جنگی، دستور توقف پروازها را صادر می‌کرد

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی اظهار کرد: در جریان این حادثه، ۱۴۶ نفر از هموطنان ما به دیار باقی شتافتند.

وی با اشاره به اقدام ستاد نیروی‌های مسلح کشور در پذیرش خطا و اعتراف به‌اشتباه بدون توجیه و فرافکنی گفت: فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مورد اعتماد مقام معظم رهبری است مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری فوق را بر عهده گرفت؛ بدون آنکه دیگران را متهم جلوه دهد.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی به ریاست شخص رئیس‌جمهور و سازمان هواپیمایی کشور باید تا پایان وضعیت جنگی، دستور توقف پروازها را صادر می‌کردند، گفت: نقص موجود در سامانه پدافندی کشور با تخصیص بودجه لازم از سوی دولت و مجلس باید برطرف شود.

وی با اشاره به فرصت‌طلبی برخی فتنه‌گران در ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین خاطرنشان کرد: یک عده از آشوبگران با بهانه قرار دادن سقوط هواپیمای مسافربری اکراین اقدام به پاره کردن تمثال مبارک سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کردند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه فتنه‌گران در ۲۰ شهر ایران فراخوان داده بودند که تنها یک‌هزار نفر به فراخوان آنها لبیک گفته و به خیابان ریختند، افزود: سفیر گستاخ، خبیث و پرروی انگلیس نیز از فرصت سوء‌استفاده کرد و با ورود به داخل تجمعات تلاش می‌کرد تا فیلم‌ها و عکس‌های آن را در اختیار رسانه‌های معاند قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم ایران این بود که سفیر خیره‌سر و گستاخ انگلیس بلافاصله از ایران اخراج شود، گفت: طبق قوانین بین‌المللی سفیر انگلیس یک عنصر نامطلوب در کشور بوده و عنصر نامطلوب را باید با خفت و خواری از کشور اخراج کرد تا برای دیگر کشورهای اروپایی درس عبرت شود.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به راه‌اندازی موج استعفای برخی از سینماگران از شرکت در جشنواره فیلم فجر و قطع همکاری با صداوسیما، گفت: فیلم فجر به مردم تعلق دارد و انصراف شما از فیلم فجر به معنی درافتادن با مردم است و مردم به امثال شما بازیگران نیازی ندارد.

وی ضمن تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت ۴۱ هزار شهیدی که تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حرم و امنیتی که سینه‌های خود را سپر کرده و جلوی دشمن ایستاده‌اند تا مردم ایران در امنیت و آرامش باشند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه مردم ایران به داشتن سپاه افتخار می‌کنند، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیل سیستان و بلوچستان در کنار دیگر نیروها جانانه حضور دارد و سپاه و سپاهیان بدانند که مردم ایران حامی آن‌ها بوده و امنیت خود را مدیون سپاه می‌دانند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به عدم احراز و رد صلاحیت برخی از نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان افزود: افرادی که رد صلاحیت شده‌اند بدون فرافکنی و متهم کردن هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان از مجاری قانونی علت رد صلاحیت خود را پیگیری کنند.

وی در خطاب به نامزدهای تأیید صلاحیت شده یازدهمین دوره از انتخابات شورای نگهبان متذکر شد: افرادی که تأیید صلاحیت شده‌اند دقت داشته باشند که هنوز ایام تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده است و از هیئت اجرایی انتخابات نیز انتظار داریم با تخلفات انتخاباتی در چهارچوب قانون برخورد کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه