رئیس اداره بهزیستی آستارا:

خانواده های بیش از ۲ معلول صاحب خانه می شوند

رئیس اداره بهزیستی آستارا اعلام کرد: برای هر یک از ۹ خانوار دارای بیش از ۲ معلول، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن اعطا می‌شود و بقیه هزینه به صورت وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

خانواده های بیش از ۲ معلول صاحب خانه می شوند

فریبرز خورشیدی دوشنبه با اعلام اینکه برای هر یک از ۹ خانوار دارای بیش از ۲ معلول، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن اعطا می‌شود و بقیه هزینه به صورت وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروانه ساخت مسکن معلولان، با همکاری خیران و سازمان نظام مهندسی صادر شده است تا از هزینه های معلولان متقاضی مسکن کاسته شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا با بیان اینکه این شهرستان به مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال نیاز دارد، افزود: از بخش خصوصی برای راه اندازی آن دعوت می شود و اداره بهزیستی در تجهیز آن مشارکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی بالای ۱۵ سال غرب گیلان در آستارا، ۲۳ معلول نگهداری می شود و ۹۰ میلیون ریال یارانه ماهانه برای آنها ناکافی است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: این مرکز با بخش های پزشکی، روان شناسی، فیزیوتراپی و ایزوله خدمات توانبخشی و مشاوره ارائه می کند و برای تامین هزینه های دارو، غذا و پرسنل به حمایت مسئولان و خیران نیاز دارد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا در خصوص اشتغال معلولان گفت: برای اشتغال معلولان نیز کارهای خوبی انجام می گیرد و تا پایان ماه جاری ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به معلولان متقاضی پرداخت خواهد شد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه