رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت:

زنان در توسعه کشور نقش بسزایی دارند/احداث المان شهداء ذهاب در رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه زنان در توسعه کشور نقش بسزایی دارند، گفت: طی چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بانوان ایرانی اثبات کردند که در کنار نقش همسر و مادر، می‌توانند در حوزه‌های مدیریتی نیز بسیار تأثیرگذار باشند.

زنان در توسعه کشور نقش بسزایی دارند/احداث المان شهداء ذهاب در رشت

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد امشب در یکصدمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه سلام‌الله علیها اظهار کرد: گزارش مربوط به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این ایام، توسط سازمان فرهنگی و دیگر واحدهای مربوطه به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه زنان در توسعه کشور نقش بسزایی دارند، گفت: طی چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بانوان ایرانی اثبات کردند که در کنار نقش همسر و مادر، می‌توانند در حوزه‌های مدیریتی نیز بسیار تأثیرگذار باشرئیس ند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اجرای طرح‌هایی به‌منظور بهبود وضعیت بانوان شاغل در شهرداری رشت گفت: ایجاد مهدکودک به‌منظور نگهداری از کودکانی که مادرانشان در شهرداری رشت شاغل هستند ازجمله مواردی است که به‌منظور ایجاد خدمات رفاهی بیشتر برای بانوان شاغل در شهرداری مورد تأکید است.

وی با اشاره به فعالیت پاتوق فرهنگی بسیج در رشت تصریح کرد: این پاتوق با اجرای برنامه‌های خوب و متنوع در جذب فرزندان این شهر به مباحث فرهنگی، هنری موفق عمل کرد و پاتوق فرهنگی یک یاور بزرگ در مباحث فرهنگی است.

شیرزاد با اشاره به فعالیت بازارچه هنر در رشت بیان کرد: ایجاد بازارچه دائمی تحت این عنوان گامی مؤثر در عرضه تولیدات بومی، محلی رشت و باهدف حمایت از هنرمندان و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به احداث المان شهدای ذهاب در رشت گفت: احداث المان شهدای ذهاب در دستور کار قرار دارد.

شیرزاد به اقدامات انجام‌شده در کمیسیون نام‌گذاری شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امنیت و آرامش حاکم بر کشور را مدیون ایثار شهدا و خانواده‌هایشان هستیم و در این راستا بر اساس پیشنهاد ارائه‌شده از سوی کمیسیون، نام‌گذاری کوچه‌ای در حوزه شهرداری منطقه پنج به نام شهید مدافع امنیت مصطفی رضایی تصویب شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چله مهربانی در رشت افزود: چله مهربانی در رشت با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد و از تمامی افرادی که در برگزاری این مراسم نقشی داشتند تشکر می‌کنم.

بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در ترویج مباحث فرهنگی
همچنین محمدحسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد به‌منظور ترویج مباحث فرهنگی استفاده شود، اظهار کرد: با بهره‌مندی از  ظرفیت مساجد در رشت می‌توانیم برای توسعه فرهنگ و هنر بومی اقدام کنیم.

*پاتوق فرهنگی عملکرد بسیار خوبی دارد

محمدحسن عاقل منش عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پاتوق فرهنگی عملکرد بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: بسیاری از افراد با عضویت در پاتوق فرهنگی و کسب آموزش‌های لازم و تولید صنایع‌دستی در حال حاضر به اشتغال و کسب درآمد مشغول هستند.

استقرار پاتوق فرهنگی بسیج در مجتمع خاتم‌الانبیا رشت
همچنین محمدحسن پور مشاور کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یک صدمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: پاتوق فرهنگی بسیج در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت مستقر است و از زمان شکل‌گیری این پاتوق اقدامات و طرح‌های خوبی در زمینه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی انجام‌شده است.

ارائه آموزش‌های متنوع در پاتوق فرهنگی بسیج

همچنین مسئول پاتوق فرهنگی بسیج با اشاره به اینکه در ۲۸ آذر سال ۹۵ فعالیت پاتوق فرهنگی بسیج در رشت آغاز شد، اظهار کرد: این پاتوق در ابتدا با حضور ۶۰ هنرمند فعالیت خود را آغاز کرد و چند روز پیش نیز مراسم چهارمین سالروز تشکیل این پاتوق برگزار شد.

امین تبریزی با بیان اینکه در پاتوق فرهنگی بسیج آموزش‌های متنوعی در رشته‌های صنایع‌دستی، موسیقی و غیره ارائه می‌شود، افزود: اخیراً بخش ورزشی نیز تحت  حمایت پاتوق قرارگرفته و یکی از دغدغه‌های فعلی  کمبود فضای مناسب به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم است.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته چندین نمایشگاه با محوریت فعالیت اعضای پاتوق برگزار شود، گفت: پاتوق فرهنگی بسیج توان تشکیل بازارچه صنایع‌دستی در  رشت را دارد.

*فعالیت پاتوق فرهنگی بسیج و اثرات آن را در جامعه بسیار مثبت است

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان گیلان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی که دل‌بسته انقلاب است بسیجی است.

روح‌الله قمری فعالیت پاتوق فرهنگی بسیج و اثرات آن را در جامعه بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه فعالیت‌های پاتوق می‌تواند موجب جذب بیشتر  افراد به بسیج شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه