مربیان عقیدتی و سیاسی قرآن را به سبک خودشان تفسیر نکنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: مربیان عقیدتی و سیاسی، قرآن را به سبک خودشان تفسیر نکنند و اگر کسی مجتهد نیست نباید در خصوص احکام فتوا بدهد.

مربیان عقیدتی و سیاسی قرآن را به سبک خودشان تفسیر نکنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری عصر امروز در جلسه مجمع هم اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به خصوصیات یک مربی تاثیرگذار اظهار داشت: مربی باید دارای اخلاص بوده و از ریا به دور باشد.

وی با اشاره به اینکه بنا به روایتی از پیامبراکرم(ص) “ترسناک ترین ترس ها ریا است” افزود: اگر مربی اهل ریا باشد هیچ تاثیرگذاریی در جامعه ندارد و به همین دلیل مربیان نباید دارای شرک اصغر یا همان ریا باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: راستی و راستگویی از دیگر ویژگی های یک مربی خوب است و مربیان باید خودشان به آن چیزی که می گویند عمل کنند و هیچ گناه کوچکی نباید سبک شمرده شود.

تسخیری با بیان اینکه اجتناب و دوری از غنا از دیگر ویژگی های مربی توانمند است افزود: بزرگان دین نباید در جامعه سبک شمرده شوند و گناهان را نیز در نظر مردم نباید سبک شمارد.

وی افزود: مربیان عقیدتی و سیاسی، قرآن را به سبک خودشان تفسیر نکنند و اگر کسی مجتهد نیست نباید در خصوص احکام فتوا بدهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: مربیان باید با متربیان با عطوفت رفتار کنند و امر به معروف و نهی از منکر را درست انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره هایی یک گام به جلو است خاطرنشان کرد: برگزاری چنین دوره هایی یک راهی را برای گام های بعد مهیا می کند.

تسخیری با اشاره به اینکه هر گاه مربیان درست عمل کنند متربی خوبی خواهند داشت تصریح کرد: شهرستان های استان باید جلسات تربیتی کشوری را در حوزه خود برگزار کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: دوره ها باید اثرگذاری داشته باشند زیرا این اثرگذاری ها به جامعه کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه باید نسل جوان در مساجد حضور پیدا کنند تصریح کرد: باید از ظرفیت نسل جوان استفاده و بستر سازی و محتوا فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه