در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

ناوگان حمل و نقل عمومی شهری رشت بسیار فرسوده است/ عده‌ای تنها‌ به دنبال متهم کردن شهرداری و شورا هستند

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه زباله‌هایی که امروز وارد سایت سراوان می‌شود تنها مربوط به حوزه شهری رشت نیست اما عده‌ای تنها‌ به دنبال متهم کردن شهرداری و شورا هستند، گفت: حجم مشکلات پسماند وسیع است و انگشت اتهام باید به سمت استانداری و فرمانداری رشت نیز بچرخد.

ناوگان حمل و نقل عمومی شهری رشت بسیار فرسوده است/ عده‌ای تنها‌ به دنبال متهم کردن شهرداری و شورا هستند

به گزارش ۸دی، اسماعیل حاجی‌پور رئیس شورای شهر رشت امروز در صد و بیستمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت با بیان اینکه ما برای پاک‌سازی و احیای رودخانه‌های شهر رشت مصمم هستیم، اظهار کرد: تصفیه‌خانه مربوط به تالاب عینک رشت از ورود ۹ هزار فاضلاب و پساب‌های صنعتی به تالاب عینک جلوگیری می‌کند و شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز آمادگی پمپاژ و تصفیه این تالاب را دارد.

حاجی‌پور با بیان اینکه تکلیف تصفیه‌خانه شهر صنعتی باید سریع‌تر روشن و تصمیمات جدی برای آن اتخاذ شود، تصریح کرد: شهرداری مسئله مطالبات عقب‌افتاده کارگران و پرسنل خود را بسیار جدی بگیرد ما نمی‌توانیم به کارگر که به سختی‌ کار می‌کند بگوییم که سنوات و حقوق خود را دریافت نکند یا دیرتر دریافت کند چون برای آن زحمت کشیده است بنابراین تا پایان سال باید مطالبات و حق‌الزحمه آنان سریعاً پرداخت شود.

 

** ناوگان حمل و نقل عمومی شهری رشت بسیار فرسوده است

فاطمه شیرزاد  دیگر عضو شورای شهر رشت نیز، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی شهری رشت بسیار فرسوده است و بسیاری از شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی شهری گله دارند.

احمد رمضانپورنرگسی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در ادامه با بیان اینکه امروز فشارها از بیرون به شهردار و شورای شهر وارد می‌شود گفت: شهردار رشت برای حل مشکلات شهری مصمم و پرانرژی است؛ امروز شاهد اقدامات خوبی در سایت سراوان رشت و پیشرفت پروژه‌ها در آن محدوده هستیم و در طول مدت کوتاهی که ایشان در جایگاه شهردار قرار گرفته بیش از ۴۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر ریخته شد.

سیدامیرحسین علوی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه، گفت: پردازش این گونه سریال‌ها در حقیقت ظلم در حق مردم خطه شمال است و مردم هم حق داشتند و از نمایندگان‌ مردم گیلان در مجلس نیز انتظار داریم که نسبت به محتوای این سریال تنها به ارسال یک نامه و اعتراض اکتفا نکنند.

وی با بیان اینکه امروز شهرداری در تحقق بودجه معمولی خود هم مانده است، گفت: شهردار رشت در صحن شورا حضور یابد و مشکلات و موانع را مطرح کند و ما نیز به عنوان عضو شورا کمک می‌کنیم.

 

** پروژه زباله‌سوز تنها راه‌حل برای حل مشکلات پسماند نیست

بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فنی و علمی پسماند در استان، گفت: بنده معتقدم که پروژه زباله‌سوز تنها راه‌حل برای حل مشکلات پسماند نیست چون ۸۰ درصد زباله‌های ما تَر است و از طرفی این پروژه با خطراتی همچون ایجاد گازهای سمی و عدم فیلترهای مناسب برای آن همراه است.

عضو شورای شهر رشت افزود: زباله‌هایی که امروز وارد سایت سراوان می‌شود تنها مربوط به حوزه شهری رشت نیست اما عده‌ای تنها‌ به دنبال متهم کردن شهرداری و شورا هستند در صورتی که حجم مشکلات پسماند وسیع است و انگشت اتهام باید به سمت استانداری و فرمانداری رشت نیز بچرخد.

ذاکری با بیان اینکه مشکلات اساسی و فنی شیرآبه سراوان یک شبه حل نمی‌شود، گفت: ما قبول داریم که مشکلات مختلفی در سطح شهر وجود دارد اما برخی از پروژه‌ها به شهرداری مربوط نمی‌شود اما باز عده‌ای انتظار دارند که شهرداری کل شهر را اداره کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه