دانشجویان در عرصه های مختلف کشور حماسه آفریدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: دانشجویان در عرصه های مختلف کشور پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه های پرشور آفریدند.

دانشجویان در عرصه های مختلف کشور حماسه آفریدند

به گزارش ۸دی، ارسلان سالاری شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان موفق دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات الزهرا رشت با گرامیداشت یاد و خاطره سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) اظهارکرد: ۱۶ آذر یادآور مبارزات و خیزش دانشجویان دانشگاه تهران، به سیاست های ضد استعماری و استکباری آمریکا و ورود معاون رئیس جمهوری نیکسون در سال ۳۲ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان تصریح کرد: در آن روز دانشجویان دانشگاه تهران برخواستند تا استقلال طلبی و آزادی خواهی فرزندان این مرز و بوم را در تاریخ ثبت کنند، یاد و خاطره همه دانشجویان به ویژه دانشجویان شهید در این عرصه را گرامی می داریم.

سالاری خاطر نشان کرد: از دانشجویان و تشکل های دانشجویی که همراه با تحصیل و تحقیق، به مسائل سیاسی روز و جامعه بی تفاوت نیستند، قدردانی می کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: دانشجویان در عرصه های مختلف کشور پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه های پرشور آفریدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای حدود ۴۵۰ عضو هیات علمی است، اضافه کرد: شش هزار دانشجو در هفت دانشکده این دانشگاه در رشته های تخصصی، فوق تخصصی، دکتری تخصصی، دندانپزشکی و غیره مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مشکلات خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نداشتن مجتمع خوابگاهی پسران و دختران و همچنین سایت لاکان رشت (مجتمع دانشگاهی ) برای تکمیل نیاز به توجه ویژه دارد.

در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جمعی از دانشجویان موفق و ممتاز این دانشگاه در عرصه های علمی، پژوهشی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شدند.

۱۶ آذر در ایران به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه