رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

لزوم مشارکت دستگاه‌ها در کاهش خودکشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: کاهش اقدام و میزان خودکشی‌ها در گیلان نیازمند مشارکت‌ها همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت‌محور است.

لزوم مشارکت دستگاه‌ها در کاهش خودکشی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدتقی آشوبی امروز در نشست پیشگیری از خودکشی در گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کاهش اقدام و میزان خودکشی‌ها نیازمند مشارکت‌ها همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت‌محور است، اظهار کرد: باید علاوه بر ارائه خدمات روان‌درمانی و مشاوره به این قبیل از افراد، ارتباط مستمر با افراد اقدام‌کننده به خودکشی تداوم یابد.

وی در ادامه بر ضرورت عرضه کنترل‌شده قرص برنج و همچنین دیگر قرص‌های درمانی تأکید کرد و افزود: گیلان از استان‌های درگیر خودکشی است و بیش از ۷۰ درصد خودکشی‌ها در استان مربوط به مردان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه میزان خودکشی در شهرهای گیلان بیش از مناطق روستایی است و عمده اقدام به خودکشی‌ها در استان مربوط به متأهلین با سواد کمتر از دیپلم است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد افرادی که در گیلان با خودکشی، می‌میرند، حداقل یک‌بار اقدام به خودکشی کرده‌اند که اهمیت مشاوره تخصصی شخصی و خانوادگی افراد درگیر را در استان دوچندان می‌کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه