فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور خبر داد:

خودکشی یک محیط‌بان در آستارا

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه یکی از محیط‌بانان شهرستان آستارا در منزلش خودکشی کرده است، گفت: او جزو محیط‌بانان درجه یک یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان بود و علت خودکشی وی ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.

خودکشی یک محیط‌بان در آستارا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» جمشید محبت‌خانی با تائید خبر خودکشی یک محیط‌بان آستارایی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: یکی از محیط‌بانان خدوم شهرستان آستارا که از جمله نیروهای ارزشمند و زحمت‌کش یگان حفاظت محیط‌زیست بود، در منزل شخصی خود و در شیفت استراحت با حلق‌آویزکردن خود، خودکشی کرده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی این محیط‌بان نقش داشته است، گفت: این محیط‌بان ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که در آن شغل دچار بدبیاری شد و این مسئله به او فشار وارد کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه محیط‌بانی که اخیراً خودکشی کرد، ۴۷ سال داشت، گفت: او جزو محیط‌بانان درجه یک یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان بود و علت خودکشی وی ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.

محبت‌خانی در پاسخ به این سئوال که آیا سال گذشته نیز یک محیط‌بان دیگر در شهرستان آستارا خودکشی کرده بود، اظهار کرد: بله، چنین اتفاقی رخ داده بود؛ او یک پزشک بود و متاسفانه به دلیل مشغله‌های پزشکی و دیگر موضوعات شخصی، دچار مشکلات اعصاب و روان بود و این مشکلات در نهایت منجر به خودکشی وی در پاسگاه محیط‌بانی شد.

محبت‌خانی با تاکید بر اینکه سازمان و یگان حفاظت محیط‌زیست تلاش‌های زیادی را برای رفع مشکلات مربوط به کمبود حقوق و مزایای نیروهای محیط‌بانی انجام داده‌ است، گفت: تا حدود سه سال قبل، دریافتی محیط‌بانان از نیروهای ستادی سازمان محیط‌زیست کمتر بود اما با تلاش‌هایی که انجام شد، رفته‌رفته دریافتی محیط‌بانان با نیروهای ستادی برابر شد و حتی اکنون حقوق محیط‌بانان از نیروهای ستادی بیشتر شده است.

فرمانده یگان محیط‌بانی ایران تصریح کرد: اخیراً با توجه به اضافه‌شدن آیتم‌هایی نظیر «نوبت کاری» و «سختی کار» به حقوق محیط‌بان‌ها، دریافتی نیروهای محیط‌بانی با رده شغلی و مدرک تحصیلی مشابه، حدود ۱۰ درصد از نیروهای ستادی یگان حفاظت محیط‌زیست بیشتر شده که این مهم با تلاش‌های سه سال گذشته محقق شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حقوق و مزایای محیط‌بانان در محدوده دریافتی بسیاری از دیگر کارمندان دولت است و اگر قدرت خرید محیط‌بانان اندک است، باید توجه داشت که قدرت خرید بسیاری از دیگر کارکنان دستگاه اجرایی نیز اندک است.

انتهای خبر/

منبع: دیده‌بان ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه