رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

جامعه سالم نیازمند پیشگیری و غربالگری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد، گفت: داشتن جامعه‌ای سالم نیازمند پیشگیری و غربالگری است.

جامعه سالم نیازمند پیشگیری و غربالگری است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، محمدتقی آشوبی عصر امروز در نشست خبری پویش ملی سلامت با اشاره به محوریت معاونت بهداشت سازمان علوم پزشکی، اظهار کرد: بهداشت، پیشگیری و غربالگری از جمله وظایفی است که بر عهده معاونت بهداشت قرار دارد که در این راستا برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

 وی به ساختار نظام شبکه در سطح استان اشاره کرد و گفت: مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف در سطح شهر و روستا جز این نظام متمرکز محسوب می‌شوند که پیشگیری و غربالگری در آن صورت می‌گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با توجه به حجم بیماری‌های موجود و بار مسئولیت سنگینی که بر دوش جامعه سلامت قرار دارد، نیازمند پیشگیری هستیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

 آشوبی در ادامه با بیان اینکه پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد، گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار خواهند گرفت و حدود یک میلیون و ۷۰۰ نفر نیز جامعه هدف مورد نظر هستند.

 وی ادامه داد: حدود ۵۷۸ هزار و ۲۵۲ نفر تا امروز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که ۳۲/۷۹ درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند به‌علاوه از این تعداد حدود ۴ هزار و ۹۲۰ نفر دیابتی و ۸ هزار و ۶۹۸ نفر فشار خون ثبت شده است بدون اینکه حتی اطلاعی داشته باشند؛ لذا این آمار از این جهت نگران‌کننده خواهد بود که افرادی هستند که بدون هیچ‌گونه اطلاع، ممکن است در معرض بیماری‌هایی مختلف از جمله سکته مغزی و قلبی قرار داشته باشند در حالی که با کنترل فشار خون می‌توان به‌راحتی پیشگیری کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: در استان گیلان به لحاظ پیری جمعیت نیز نیازمند شناسایی و پیشگیری بیشتر هستیم تا جامعه سالمی داشته باشیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه