نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

غفلت کردن از ظرفیت جوانان عوامل اتکا به کشورهای دیگر/رئیس‌جمهور آمریکا از عقل حداقلی برخوردار نیست

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ما در بسیاری از صنایع رتبه‌های نخست دنیا را داریم، گفت: یکی از عوامل اتکا به کشورهای دیگر غفلت کردن از ظرفیت جوانان کشور است.

غفلت کردن از ظرفیت جوانان عوامل اتکا به کشورهای دیگر/رئیس‌جمهور آمریکا از عقل حداقلی برخوردار نیست

به گزارش ۸دی؛ آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی مجدد کارخانه کاشی خزر گیلان در سایت کاشی خزر ۲ اظهار کرد: همان‌طور که فرهنگ ساختار اعتقادی جامعه را تهیه و تنظیم می‌کند، اقتصاد نیز می‌تواند در همین مسیر بخشی از جامعه را اداره کند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز به‌سوی تکنولوژی شدن تمام ساختارهای اقتصادی و تجاری پیش می‌رود، گفت: اگر بخواهیم در دنیای مدرن امروز با موازینی که در عرصه تجارت و تکنولوژی و صنعت جهان وجود دارد برسیم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش بسپاریم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تقدیر از مدیرعامل جدید کارخانه کاشی خزر بیان کرد: امروز عرصه میدانی خوبی برای عرضه فراورده‌ها و تولیدات داخلی در شمال کشور و اوراسیا و کشورهای آسیای میانه برای عرضه محصولات داخلی کشور خصوصاً محصولات کشاورزی بسیار خوب است.

فلاحتی با بیان اینکه استان‌های مجاور گیلان می‌تواند میادین خوبی برای عرضه تولیدات خصوصاً کشاورزی باشد، تصریح کرد: باید سازمان‌های تابعه خصوصاً سازمان صمت باید تمهیداتی را در بیرون مرزها نیز فراهم کنند تا علاوه بر اینکه خود را از اتکا به نفت بیرون آوریم بله بتوانیم میادین صادرات محصولات داخلی به خارج از کشور را فتح کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از نیروهای جوان در سازمان‌ها و کارخانجات گفت: باید نظارت بر تقویم کار و پروژه و سامانه‌ها تقویت شود، ملت ما که شوکت و عظمتی در دنیا دارد نباید دست گدایی به غرب و شرق دراز کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از عوامل اتکا به کشورهای دیگر را غفلت کردن از ظرفیت جوانان کشور دانست و گفت: ما در بسیاری از صنایع رتبه‌های نخست دنیا را داریم و همین جوانان ما بودند که رتبه ۷۴ علمی ما در دنیا را به رتبه ۱۶ ارتقا دادند.

فلاحتی با اذعان به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از عقل حداقلی برخوردار نیست و نباید به چنین کشوری دست گدایی دراز کرد، افزود: عربستانی‌ها که مسؤولان بی‌عقلی دارد برای احداث یک ساختمان، تولیدکنندگان خارجی و داخلی را برای نظارت بر استحکام آن گرد هم‌ می‌آورد تا بهترین تولید را داشته باشد بنابراین، باید نظارت مسؤولان نسبت به تولیدات داخلی افزایش یابد.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در گیلان تصریح کرد: هر سرمایه‌گذاری از هر جای کشور به یاد سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال کرده و تولید را رونق ببخشد و به مردم و کشور خدمت کند دست‌وپایش را می‌بوسیم و مسیر را برایش هموار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه گیلان بسترهای مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد، افزود: استان گیلان بستر مناسبی برای تولید محصولات تبدیلی، محصولات گلخانه‌ای و آلوئه ورا دارد که برای رونق تولیدات خود نیاز به سرمایه‌گذار دارد و از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای این امر دعوت می‌کنیم.

بستر گیلان برای آلویه ورا و گلخانه حرفی برای گفتن دارد صنایع تبدیلی اگر از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم در گیلان سرمایه‌گذاری کلان کندد مسوولان استانی در کنار هم هستند تا سامانه‌هایی که نابسامان شد

فلاحتی با بیا اینکه کارخانه ایران برک روزی در کشور رتبه سوم را داشت، گفت: امروز به دلایل جولان‌های سیاسی این کارخانه عقب‌مانده که البته با حمایت نمایندگان و مسوولان وضعیت بهتری دارد و امیدواریم تمامی شرکت‌های گیلان و سازمان‌ها باهمت مردم و مسوولان داخلی به تراز واقعی خود برسند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه