رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در گفت و گو با ۸دی:

برگزاری جشنواره “ابوذر” با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب/ رسانه ها باید مطالبه گری را فریاد بزنند

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها باید به یک جریان سازی برسند، گفت: رسانه باید در کنار صداقت و امانتداری، شجاع باشد تا مردم به آن اعتماد کنند.

برگزاری جشنواره “ابوذر” با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب/ رسانه ها باید مطالبه گری را فریاد بزنند

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان که به مناسبت هفته بسیج در دفتر هشت دی حضور یافت، اظهار کرد: امیدوارم روند روبه رشد مجموعه بسیج استمرار داشته باشد و سال های بهتری از قبل داشته باشیم.

وی با اشاره به جمله رهبر انقلاب که فرموند بسیج حقیقتی شبیه افسانه است، بیان کرد: هر روز که از عمر پربرکت بسیج می گذرد خدمات و توانمندی بسیج بیشتر می شود و اکنون هم مردم به این درک رسیده اند که وجود بسیج و نظام چقدر ثمره دارد.

** ایجاد جبهه واحد رسانه ای در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، هدف بزرگ بسیج را رسیدن به یک جبهه واحد رسانه ای دانست و افزود: در طول سال‌هایی که از راه‌اندازی بسیج رسانه گذشته توانستیم‌ ظرفیت خوبی ایجاد کنیم و نیروهای رسانه در تراز انقلاب را تربیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیج رسانه استان رسیدن به قله بسیج رسانه را هدف خود قرار داده و با وجود ظرفیت های موجود رسیدن به این قله هموار تر می شود افزود: اکنون گیلان جز ۳استان کشور در سطح رسانه مجازی و جز ۷استان برتر کشور در سطح رسانه مکتوب است.

پارسا در ادامه افزود: یکی از فعالیت های سازمان بسیج رسانه کادرسازیرسانه ای در تراز انقلاب است که خبرنگارانی را تربیت کند که اهداف و آرمان های انقلاب را ترویج کرده و یأس و ناامیدی را از مردم دور کند.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه اهرم رسانه امیدوار کننده مردم است خاطر نشان کرد: خبرنگار باید به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد و طبق گفته رهبر امید را در جامعه زنده نگه دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۴برنامه آموزشی مخصوص خبرنگاران در خمام، صومعه سرا، فومن، تالش و آستارا بیان‌ کرد: در این دوره ها از اساتید مجرب استفاده شد و مورد قبول شرکت کنندگان بود.

پارسا با اشاره به آموزش یاوران رسانه مساجد در منطقه غرب گیلان با حضور ۱۶۵ نیروی مشتاق، ابراز کرد: در برنامه یک روزه توانستیم بازخورد بسیار مثبتی از این آموزش داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: امسال توانستیم برای اولین بار در سطح کشور ۲ مدرسه سواد رسانه ای به نام مدرسه مفتاح رشت و مدرسه مدافعین حرم مسکن مهر را افتتاح کنیم که در کنار آموزش نوجوانان، آموزش والدین آن ها را نیز بر عهده بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود سواد رسانه ای یکی از مشکلات والدین در حال حاضر است بیان کرد: برنامه پویش سواد رسانه ای در مسجد نیز توانسته رضایت مردم و امامان جمعه مساجد را داشته باشد.

پارسا با اشاره به تشکیل شبکه ۱۰۰نفره خبرنگاران و عکاسان افتخاری بسیجی برای انعکاس محرومیت های موجود در استان و فعالیت های سپاه و بسیج در خصوص رفع مشکلات آن ها ادامه داد: این فعالیت در سال آینده پربار تر ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به دو رزمایش رسانه ای عفاف و حجاب و حافظان حجاب در گیلان گفت: آثار خوبی در دوره رزمایشی برگزار شد و توانستیم یک میزگرد رسانه ای در تبیین گام دوم انقلاب در مسئله عفاف حجاب نیز برگزار کنیم که دیوار نگاری و پوستر برای عوام نیز بخشی از آن بود.

وی ادامه داد: امسال یک تیم رسانه ای کلی در قالب ۳تیم فرعی رسانه ای با حضور ۶۱ عکاس، خبرنگار و مستند ساز به کربلا اعزام شدند و ۳هزار و ۸۰۰ فرآورده خبری تولید شد و در رسانه های مختلف منتشر شد.

پارسا با اشاره به سومین یادوار شهدای رسانه با با محوریت ۱۰شهید رسانه گیلان در روستای شرفات کربلا خاطر نشان کرد: همچنین اولین دوره تخصصی تربیت مربی روزنامه نگاری با نخبگان رسانه استان و حضور اساتید خبره رسانه در سطح کشور در حال برگزاری است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به راه اندازی دوره مقدماتی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاشیه خزر با حضور ۳استان شمالی کشور به عنوان ابتکارات بسیج رسانه افزود: اولین اجلاسیه این همایش در استان گلستان با استقبال خوبی همراه بود و اجلاسیه دوم آن نیز در مازندران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه های کشاورزی، فرهنگی و … در این سه استان دغدغه مشترک وجود دارد اذعان‌ کرد: تیم خبری استان گیلان در گلستان از مناطق سیل زده بازدید کرد که در مجموع طی ۲روز ۳۸خبر و گزارش تولید شد.

پارسا با بیان اینکه ۵۴درصد اصحاب رسانه استان از بانوان تشکیل شده افزود: انجمن بانوان و خبرنگاران گیلان تشکیل شده و در بازه زمانی ۴ماهه توانستند ۳ بیانیه صادر کنند و دیدار های مختلف داشته باشند.

** برگزاری جشنواره “ابوذر” در ۲۱ دی

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر در ۲۱ دی ماه در ۹محور و یک بخش ویژه تحت عنوان بیانیه گام دوم گفت: این ۹محور شامل اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، آسیب های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و … در قالب عکس، خبر، یادداشت، مصاحبه، موشن یا کلیپ است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج رسانه سعی می کند در برگزاری برنامه ها از همه سلایق استفاده کند ابراز کرد: افراد علاقمند می توانند با حضور در سازمان بسیج رسانه شهرستان خود و با پر کردن فرم مخصوص عضو این مجموعه شوند.

پارسا با تاکید بر وجود رسانه های در تراز انقلاب ادامه داد: خبرنگار انقلابی باید اهداف و گفتمان های انقلاب را تبیین کند و داد مظلومان را به گوش همه جهان برسانند؛ رسانه ها باید مطالبه گری را فریاد بزنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تولید محتوا را یکی از مشکلات رسانه استان دانست و افزود: چقدر رسانه های گیلان توانستند جریان سازی کنند و مشکلات را هم صدا فریاد زدند و در پی حل آن برآمدند؟!

‌وی تصریح کرد: رسانه باید در کنار صداقت و امانتداری، شجاع باشد تا مردم به آن اعتماد کنند.

** ۸دی سوژه هایی انتخاب می کند که دغدغه مردم است

پارسا با بیان اینکه هشت دی در تولید محتوا خوب عمل می کند افزود: هشت دی سوژه هایی انتخاب می کند که دغدغه مردم است، در روزهای اخیر و کندی اینترنت فعالیت های هشت دی خوب بود و توانست اخبار و اطلاعات را به گوش مردم برساند‌.

وی ادامه داد: رسانه ها باید به یک جریان سازی برسند و در این راستا از پیشنهادات خوب استقبال می شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به مشکلات خبرنگارن تصریح کرد: وزارت ارشاد همت کند و مشکلات این قشر فرهنگی اعم از شغل ثابت، بیمه و حقوق خوب را حل کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت برای ایجاد دانشکده رسانه در استان وجود دارد و صحبت های مقدماتی آن شده گفت: ما پیگیر تأسیس این دانشگاه هستیم اما مسئولین هم باید کمک کنند.

پارسا با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره رسانه ابوذر در روز سالروز قشر بسیج رسانه و روز شهادت شهید رهبر افزود: در این برنامه مشکلات خبرنگاران از زبان خودشان بیان می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه