رئیس بسیج هنرمندان گیلان در گفت وگو با ۸دی:

برپایی تئاتر و جُنگ شادی در مناطق محروم/ جشنواره عکس هنرمندان بسیجی گیلان در دهه فجر برگزار می شود

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه مناطق محروم گیلان جدا از آبادنی عمرانی به ایجاد نشاط و روحیه نیز نیاز دارند، گفت: در آینده نزدیک نیروهای جهادی ما در قالب های تئاتر، جنگ شادی یا خوشنویسی به مناطق محروم رفته و برنامه اجرا می کنند.

برپایی تئاتر و جُنگ شادی در مناطق محروم/ جشنواره عکس هنرمندان بسیجی گیلان در دهه فجر برگزار می شود

به گزارش ۸دی، روح الله قمری، رئیس بسیج هنرمندان گیلان عصر امروز با حضور در دفتر هشت دی، با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان، سازمانی در ارتباط با بدنه بسیجیان در قشر هنرمند است اظهار کرد: این سازمان شامل خوشنویسان، عکاسان، عوامل تولید فیلم، صنایع دستی و هنرهای تجسمی و مجموعا ۱۰ انجمن می باشد.

وی با بیان اینکه هر انجمن یک مسئول و دبیر دارد، بیان کرد: در هر شهرستان یک کانون وجود دارد که به فراخور استعداد و ظرفیت دارای انجمن های ۱۰گانه نیز هستند.

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به چهملین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با دستور امام خمینی(ره) گفت: جذب بسیجیان هنرمند، سازماندهی و آموزش از رسالت های مهم این سازمان است.

قمری با اشاره به وجود ۲نوع مخاطب شامل کسانی که بالفعل هنرمند هستند که باید آنان را با بدنه بسیج آشنا کرد و گروهی که بالقوه هنرمند هستند ابراز کرد: این افراد جذب می شوند و حرفه ای آموزش می بینند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی بسیجی هایی که فکر و قلبشان با هنر همخوانی دارد گفت: گاهی افراد توانمند مجهول می مانند و در این عرصه فرصت ها از دست می رود‌.

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره های هنری برای جذب بسیجیان هنرمند و هنرمندانی که میخواهند بسیجی شوند ادامه داد: جشنواره های مختلفی شامل عکس، فیلم و خوشنویسی برگزار شده که خوشبختانه از طرف هنرمندان استقبال خوبی شد.

وی با اشاره به جشنواره دوسالانه استانی، عکس، فیلم، موسیقی و ادبیات افزود: تا پایان سال یک جشنواره عکس در دهه فجر برگزار می شود که اگر منابع مالی تامین شود جشنواره فیلم هم در مباحث اجتماعی و سبک زندگی برگزار می گردد.

قمری کنگره استانی شهدای هنرمند را از مهم ترین فعالیت های سال های گذشته خواند و افزود: اولین اردوهای جهادی_هنری در روستای تاسکوه از توابع ماسال برگزار شده است.

 

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با تاکید بر اینکه مناطق محروم گیلان جدا از آبادنی عمرانی به ایجاد نشاط و روحیه نیز نیاز دارند ابراز کرد: در آینده نزدیک نیروهای جهادی ما در قالب های تئاتر، جنگ شادی یا خوشنویسی به مناطق محروم رفته و برنامه اجرا می کنند.

وی با اشاره به اعزام هنرمندان بسیجی شاعر یا عکاس به مناطق راهیان‌نور بیان کرد: کارگاه آموزشی برای هنرمندان بسیجی به صورت متمرکز در شهرستان‌ها در حوزه های مختلف برگزار می شود.

قمری با اشاره به اجرای نمایش به مناسبت روز شهادت میرزا کوچک جنگلی، اجرای نمایش های مناسبتی نظیر واقعه غدیر و خطبه خوانی، سرکشی به خانواده شهدای هنرمند یا غیر هنرمند افزود: برگزاری نمایشگاه های مناسبتی، برگزاری هفته های فیلم و عکس و اجرای نمایش های خیابانی از دیگر فعالیت های بسیج هنرمندان است.

رئیس بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به نمایشگاه خوشنویسی مشق مناجات شهدا در حسینه هنر رشت با همکاری بنیاد شهید ابراز کرد: این نمایشگاه ۲۷آبان افتتاح شد و تا ۳آذر ادامه داد.

قمری در ادامه تصریح کرد: تولید فیلم کوتاه و مستند و چاپ و نشر کتاب با موضوع شهدای هنرمند از فعالیت های مهم بسیج هنرمندان است.

وی با اشاره به نقد آثار تولید شده در استان و با بیان اینکه گاهی سازمان های فرهنگی و هنری استان به واسطه ارتباطات و شرایط خاص محصولاتی تولید می کنند که با آرمان های انقلاب تناقض دارد گفت: سازمان هنرمندان یک رسالت خود را بر نقد آثار تولید شده گذاشته تا مشخص شود که آیا این آثار در راستای آرمان های انقلاب هستند یا خیر؟!

رئیس بسیج هنرمندان گیلان ادامه داد: امسال بنا است هنرمندان بسیجی را به سمت مساجد سوق دهیم و در این راستا آموزش فعالیت های هنری در حوزه های مختلف در مساجد را آغاز کردیم تا افراد هنرمند شناسایی شده و از آن‌ها در برهه های مهم انقلاب استفاده کنیم‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه