مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف در قیامت از واقف مراقبت می‌کند/ لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در پیش خطبه نماز جمعه این هفته گفت: وقف در قیامت از واقف مراقبت می‌کند و کمبودها و نواقص در جامعه را رفع کرده و واقف با حرکت ماندگار خود گره‌های زیادی از جامعه اسلامی باز کنند.

وقف در قیامت از واقف مراقبت می‌کند/ لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استان

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت وقف و جایگاه والای این فریضه در اسلام اظهار کرد: دهه وقف یادآور خیرین خیراندیشی است که با نگاه کریمانه بخشی از اموال خود را برای آسایش و آرامش مردم و نیازمندان جامعه درراه خدا وقف کرده‌اند‌.

علیزاده با تاکید بر اینکه دهه وقف یادآور امام زادگان واجب‌التعظیمی است که حضورشان باعث خیرات، مبرات و ملجأ آحاد مردم و مسلمانان عزیز ایران اسلامی بوده است اذعان کرد: وقف هرگز از بین نرفته و واقف نیز همیشه ماندگار است، زیرا با  فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ای که واقف انجام می‌دهد نامش برای همیشه باقی خواهد ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره بر اینکه بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه در بقاع متبرکه گیلان برگزارشده گفت: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان وقف را صدقه جاریه‌ای دانست که سود آن پس از مرگ نیز به‌حساب واقف  واریز می‌شود و افزود: صدقه جاریه و وقف دو ذخیره برای کسانی هستند که مبادرت در انجام خیر و صدقه جاریه می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود بیان کرد: وقف در قیامت از واقف مراقبت می‌کند و کمبودها و نواقص در جامعه را رفع کرده و واقف با حرکت ماندگار خود گره‌های زیادی از جامعه اسلامی باز کنند.

علیزاده با بیان اینکه بیش از پنج هزار موقوفه و ۲۳ هزار رقبه در گیلان  وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی، مناسبتی، اجتماعی ازجمله طرح آرامش بهاری، سوگواره معنوی، ولایت علوی، بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه برای بهره‌مندی مردم و مسافرین داخل و خارج از کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه گیلان امسال مردم بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در بقاع متبرکه کمک کرده‌اند، افزود: بیش از ۴۷ وقف جدید از سال گذشته تاکنون صورت گرفته که این نشان از بزرگی مردم گیلان و نگاه عمیق و ژرف مسلمانان و مؤمنان این استان فرهیخته است.

وی با اشاره به نیات مختلف واقفین برای رفع مشکلات مختلف تصریح کرد: رفع مشکلات موجود در دانشگاه‌ها حوزه‌ها، معلولین، سالمندان، توسعه علم و فناوری، حمایت از نخبگان علمی، ازدواج آسان، راه‌اندازی سایت‌ها و فضای مجازی سالم، پرداخت دیه غیر عمد، حمایت از یتیمان و خانواده‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست و  محیط‌زیست از موضوعاتی است که واقفین خیراندیش اموال خود را در آن وقف می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه در وقف، نیاز به تمول مالی نیست، افزود: وقف، تنها وقف مالی نیست، بلکه  وقف علم، توانایی و فناوری است، خیرین خیراندیش می‌توانند با وقف‌های مشارکتی و صنفی در این فریضه مهم شرکت کنند.

وی با اشاره به شرایط بقعه خواهر امام رشت خاطرنشان کرد: بقعه متبرکه دخت موسی بن جعفر (س) نگین درخشانی برای ایمانی بودن مردم رشت بوده و ملجأ و منشأ خیرات و برکاتی برای مردم رشت است.

علیزاده با بیان اینکه برنامه‌های دقیق و جذابی در همه مناسبات مذهبی در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود، تصریح کرد: باوجود همه فعالیت‌های انجام‌شده، اوقاف به‌تنهایی نمی‌تواند این بقعه متبرکه را به اتمام برساند لذا از همه صاحبان حرف و مشاغل، خانواده‌های معظم شهدا، ادارات صنوف مختلف می‌خواهیم تا در قالب “ستاد بازسازی خواهر امام رشت ” ما را یاری کنند و سند افتخار دیگری برای این مردم عزیز رشت ثبت و ضبط شود.مه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه