سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد هفته وقف؛

نیازسنجی موضوع وقف باید مدیریت و فرهنگ سازی شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: با توجه به شرایط روز نیازسنجی جامعه نسبت به موضوع وقف یکی از الزاماتی است که باید به درستی مدیریت و فرهنگ سازی شود.

نیازسنجی موضوع وقف باید مدیریت و فرهنگ سازی شود

به گزارش ۸دی محمود قاسم‌نژاد سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه ستاد گرامیداشت هفته وقف، با بیان اینکه وقف در کشور ما پیشینه درخشانی دارد، افزود: افراد خیر و نیک اندیش در جهت رسیدگی به امور عام المنفعه، حمایت از محرومان و نیز موضوعات معنوی و اجتماعی قسمتی از اموال و دارایی خود را وقف می‌کنند که این سنت حسنه کماکان در بین مردم رواج دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه فرهنگ وقف باید همچون گذشته در بین مردم ترویج شود، گفت: وقف اموال از سوی مسلمانان در طول تاریخ نقش مهمی در حیات جوامع اسلامی در عرصه‌های مختلف ایفا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با احیای موقوفات و گسترش فرهنگ وقف نگرش مردم و مسئولان به وقف ارتقاء پیدا کرده و باید هر ساله بر دامنه تأثیرگذاری فرهنگ وقف بر جامعه افزوده شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید از طریق تشویق مردم به وقف و اجرای صحیح  آن، حق واقف در مورد موقوفه را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم، اظهار داشت: عرصه‌های متعددی باتوجه به نیاز امروز جامعه و منافع عمومی از جمله پزشکی، علم و آموزش، کمک به ساخت مسکن محرومین، کمک برای ازدواج افراد نیازمند، کمک به بیماران صعب العلاج برای وقف وجود دارد که این کارها منشاء خدمات فراوان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: با توجه به شرایط روز نیازسنجی جامعه نسبت به موضوع وقف یکی از الزاماتی است که باید به درستی مدیریت و فرهنگ سازی شود تا واقفان به سمت آن ترغیب شوند.

قاسم نژاد اظهار کرد: براساس سخنان بزرگان دین اسلام وقف صدقه جاریه‌ای است که آثار اجتماعی و اقتصادی آن در نبود شخص واقف نیز استمرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه