هشت دی گزارش می دهد:

ناامنی فرهنگی برای «دختران چادری رشت»/ وقتی در امتحان تیزهوشان چادر از سر «دانش ‌آموز ممتاز» برمی دارند!

«در درب ورودی آزمون استعدادهای درخشان رشت چادر را از سر دانش آموزی محجبه به بهانه تقلب برداشتند»، این اتفاق خبری بسیار نگران کننده و دردآور است!

ناامنی فرهنگی برای «دختران چادری رشت»/ وقتی در امتحان تیزهوشان چادر از سر «دانش ‌آموز ممتاز» برمی دارند!

به گزارش ۸دی، «در درب ورودی آزمون استعدادهای درخشان رشت چادر را از سر دانش آموزی محجبه به بهانه تقلب برداشتند»، این اتفاق خبری بسیار نگران کننده و دردآور است! آن هم زمانی که بدانیم در آن جلسه آقایان هم با عنوان ناظر و… تردد داشته اند و از قبل اطلاع رسانی در خصوص اینکه ورود با چادر ممنوع است صورت نگرفته است.

 

**چرا برای حفظ ارزش‌های اسلامی هزینه تراشی می‌شود؟!

دانش آموز دختری که به اجبار چادرش را برداشت تا او را به جلسه راه دهند، متحمل استرس شدیدی شده و امتحان را از دست می دهد زیرا تمرکز لازم آن هم برای امتحان در آن سطح را نداشته است.

حالا اینگونه تصور کنید:
دختری را در شرایط فعلی با توجه به فضای موجود و غیرقانونی نبودن آن، به استادیوم راه نمی دهند، آن وقت رسانه های خارجی و برخی داخلی ها چه دروغ ها که سر هم نمی کنند!

مع الاسف قصه بر عکس شده، کسی که در جمهوری اسلامی بخواهد ارزش های اسلامی را رعایت کند باید دچار هزینه شود!

 

** غفلت مسئولان آموزش و پرورش

در این میان مسأله اصلی، غفلت آموزش و پرورش دولت روحانی از توجه به مسأله حجاب است، بارها گفته ‌اند که به هیچ وجه سند ۲۰۳۰ را اجرایی نکرده اند و این ها فضاسازی های رسانه ها علیه آنان بوده است.

اگر سند ۲۰۳۰ اجرا نشده است، این شیوه رضاخانی در برداشتن چادر از سر دختران چیست؟!

اگر می خواستند چادر را از سر بردارند چرا در سر جلسه مراقب و بازرس مرد قرار دادند؟! وقتی دختری محجبه نسبت به حفظ پوشش و حجابش تقید دارد، آیا این تقید که برخواسته از توجه به شرعیات است نباید مورد توجه متولیان برگزاری آزمون قرار گیرد؟ یا خدای نکرده توجه به شرعیات آنچنان نه باید و شاید مورد توجه مسئولین برگزاری آزمون نبوده است؟

 

**آموزش و پرورش گیلان باید پاسخگوی این بی ‌ حرمتی باشد/ لازم است از مردم ولایت مدار گیلان عذرخواهی شود

آیا آموزش و پرورش استان گیلان نیز از این مسأله آگاهی داشته یا این تخلف از سوی برگزار کنندگان بوده است؟

اگر این عمل با دستور آموزش و پرورش بوده باید برای وضعیت فرهنگی استان و کشور بسیار نگران شد، اگر این عمل خلاف شرع و قانون را مسئولان برگزاری امتحان خودسرانه انجام داده اند باید باز هم برای وضعیت آموزش و پرورش نگران شد زیرا عده ای جذب شده اند که مسائل شرعی و اعتقادی برای آنان هیچ اهمیتی ندارد !

درهرصورت مسئولان آموزش و پرورش باید بدانند، گیلان سرزمین ۸هزار لاله ی خونین است که جان دادند تا چادری از سر ناموس شیعه نیفتد.

مردم ولایت مدار گیلان این مدل رفتارهای هنجارشکنانه را برنمی تابند و انتظار دارند مسئولین آموزش و پرورش با عاملان این رفتار برخورد جدی کرده و از مردم و خانواده های دانش آموزان عذرخواهی کنند.

** نگرانی خانواده ها

در کنار این اتفاقات تلخ، قضیه از آن جایی بغرنج می شود که در سال تحصیلی قبل نیز معلمان برخی از مدارس در استان های مختلف کشور موسیقی های مبتذل را به بهانه ی ایجاد شادی و نشاط در مدرسه پخش می کردند که تصاویر ویدئویی این کار و رقصیدن دانش آموزان در شبکه های اجتماعی منتشر و در بین مردم دست به دست می شد و متاسفانه وجود رگه های نفوذ فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش کماکان لمس می شود.

این اتفاقات و مسموم شدن فضای آموزشی کشور به حدی رسیده که برخی از خانواده های مذهبی با نگرانی مجبور هستند تا از هزینه های روزمره خود بزنند و فرزندانشان را در مدارس مذهبی غیر انتفاعی ثبت نام کنند تا در مدارس آموزش ‌ های غیر اسلامی نبینند .

آیا نباید برای این وضعیت در آموزش و پرورش فکری عاجل کرد؟!

**۸دی آمادگی دارد هرگونه توضیح و یا اقدام مسئولین مربوطه را منعکس نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
همان تفکری که عنوان شهید را از تابلوی کوچه ها حذف می کند به بهانه امکان استفاده از یادداشت تقلب، مانع پوشش چادر توسط دختران با عفت می شود و بعد مردان هم به جلسه آزمون تردد می کنند! این کار اتفاقی نیست.ضمنا اگر خبر مذکور دروغ است آموزش و پرورش رسما تکذیب کند و اگر صحیح است شخص مدیرکل آموزش و پرورش بگوید با افرادی چادر از سر دختران با حیاء برداشتند چه برخوردی کرده اند؟
ناشناس
نمی دانم چرا همیشه تعصبات خودتان را فدای واقعیات واضح می کنید. این که تقلب کردن در امتحان با پوشش چادر راحت تر و امکان پذیرتر است نیازی به توضیح ندارد و واضح است. جوری حرف از تردد مردان می زنید که انگار دختران مانتو و مقنعه نپوشیده اند! با تبیین این مسئله به دختران چادری مطمئناً چند ساعت چادر نپوشیدن، استرس و اضطرابی به آنها وارد نمی کند!
ناشناس در پاسخ به
کسی نگفته است که احتمال استفاده از تقلب با پوشش چادر راحت تر نیست اما عموما افراد چادری در خانه و فضایی رشد یافته اند که شرعا و بدرستی استفاده چادر را لازم دانسته و آرامش روحی آنها بدون پوشش و حجاب کامل بهم می خورد.بحث دقیقه و ساعت نیست.
ناشناس
دوست ناشناس! لزوم احترام به نظر منطبق با شرع و عقل فرد چادری را تعصب بی جا نیست.تعصب منطبق بر شرع و عقل ستودنی است.احتمالا در شرایط کسانی که ملزم به رعایت پوشش کامل هستن، نبوده اید و شرایط آنها را درک نمی کنید که چند ساعت!چادر نپوشیدن را مهم نمی دانید.اگر برخی از افراد برای تقلب کردن از چادر استفاده می کنند باید همه افراد چادری از چادر در زمان برگزاری آزمون استفاده نکنند و البته مردان به جلسه آزمون تردد ننمایند.همچنان خواهان توضیح شخص مدیرکل هستم.
ناشناس
اگر دفاع از دختر چادری رفتار متعصبانه است باید به این تعصب افتخار کرد.قطعا مردان حق ورود محل آزمونی که دانش آموزان دختر محجبه بدلیل احتمال استفاده برخی افراد از یادداشت تقلب،چادر نپوشیده اند را ندارند.یک ثانیه و چند ساعت هم تفاوتی ندارد.
در حاشیه