رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

چرا ارز دولتی برای واردات چادر اختصاص داده نمی‌شود؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب پوشاک بانوان در بازار، گفت: اگر چادر جزو کالاهای فرهنگی به حساب می‌آید، چرا ارز دولتی به آن اختصاص پیدا نکرده است؟

چرا ارز دولتی برای واردات چادر اختصاص داده نمی‌شود؟

به گزارش هشت دی، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آستانه هفته عفاف و حجاب با اشاره به وضعیت بد تولید و عرضه پوشاک مناسب گفت: «متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش ناگهانی قیمت چادر در بازار بوده‌ایم.به نظر می‌رسد که تمرکز بیش از حد بر واردات در این زمینه به جای حمایت از تولید داخلی عامل اصلی این گرانی سرسام‌آور است. علاوه بر این دولت محترم باید پاسخگوی این سؤال نیز باشد که اگر چادر جزو کالاهای فرهنگی به حساب می‌آید، چرا ارز دولتی به آن اختصاص پیدا نکرده است؟»

وی افزود: «وضعیت پوشاک بانوان در بازار مناسب نیست و بانوان محجبه برای خرید چادر و مانتوهای بلند و پوشیده با هزینه‌های بالا و تنوع اندک مواجه هستند. وضعیت حاضر هیچ کمکی به ارزش‌های جامعه اسلامی از طریق ترویج پوشش مناسب برای بانوان نمی کند».

جمشید جعفرپور سپس به لزوم جدیت بیشتر در موضوع ترویج عفاف و حجاب پرداخت و گفت: «آیین‌نامه عفاف و حجاب که کلیات آن به تصویب شورای عالی رسیده است، باید در وهله اول به دلایل ناکامی قوانین قبلی در این باره بپردازد که به‌نظرم مهمترین نقص عدم نظارت بر وظایف محوله به دستگاه‌ها و همچنین عدم ضمانت قوانین مصوب است.

وی افزود: به لحاظ اولویت نیز لازم است این مطالبه به‌حق ابتدا در دستگاه‌های دولتی به اجرا در بیاید،‌ با این حال متأسفانه شاهد آن هستیم که در بسیاری از این ادارات به این قانون بی‌توجهی صورت می‌گیرد و وضعیت پوششی کارکنان ادارات هم مناسب نیست».

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه