نماینده انزلی در گفتگو با 8دی:

ورود ۷۰۰ هزار تن رسوب به تالاب انزلی/ برخی مسئولین اصل را رها کرده و به حاشیه چسبیده اند

نماینده انزلی در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر حداقل ۷۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب می شود، گفت: وظیفه احیاء و نگه داری تالاب را چه کسی برعهده دارد و باید انجام دهد؟! متأسفانه مسئولان مربوطه وظیفه شان را فراموش کرده و فرافکنی می کنند، با این شرایط معلوم است تالاب خشک می شود!

ورود ۷۰۰ هزار تن رسوب به تالاب انزلی/ برخی مسئولین اصل را رها کرده و به حاشیه چسبیده اند

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به وضعیت تالاب انزلی، اظهار کرد: دادستان انزلی دستور توقف اقدامی غیرعلمی در تالاب را داد اقدامی که توسط متولی خود تالاب یعنی سازمان محیط زیست انجام می شد.

وی افزود: این ها تلاش می کنند این کارشان را دوباره به حرکت دربیاورند اما خوشبختانه بخاطر به روز بودن و رصد کردن رسانه های ما این قضیه تا الان عملی نشده است.

نماینده انزلی در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر حداقل ۷۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب می شود، تصریح کرد: وظیفه احیاء و نگه داری تالاب را چه کسی برعهده دارد و باید انجام دهد؟! متأسفانه مسئولان مربوطه وظیفه شان را فراموش کرده و فرافکنی می کنند با این شرایط معلوم است تالاب خشک می شود!

خسته بند با اشاره به اینکه وقتی کار آب خیز داری و جلوگیری از ورود شیرابه های زباله ها به تالاب انجام نشود وقتی شما وقت ندارید که فرهنگ سازی کنید و مانع ریختن زباله به رودخانه ها شوید، وقتی که اداره محیط زیست وظیفه خود یعنی جلوگیری از ورود این فاضلاب ها به داخل تالاب را انجام نمی دهد، این مشکلات پیش می آید.

وی با بیان اینکه اکنون تالاب انزلی به سپتیگ فاضلاب شهرهای رشت، صومعه سرا و انزلی تبدیل شده، اضافه کرد: در این شرایط ما چه انتظاری داریم؟! مشکل ما این است که مسئولان ذیربط وظایفشان را انجام نمی دهند ولی جلوی کار کشاورزان کنار تالاب را می گیریم یعنی اصل را ول کرده و حاشیه را چسبیده ایم.

نماینده انزلی در مجلس با تأکید براینکه مسئولان مربوطه بگویند چقدر در احیای تالاب موفق بودند، تصریح کرد: روال شان این شده که کار مدیران گذشته را محکوم کنند و اطلاعات علمی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در پی توقف این طرح غیرعلمی می خواهند از مردم انزلی مجازات  کنند، گفت: می گویند راه آهن رشت _ انزلی در بستر و حریم تالاب است، در حالی که مطالعاتی که قبلا انجام شده این موضوع را ثابت نمی کند؛ این ها الان می خواهند خود را طرفدار تالاب نشان دهند موضوعات تالابی است.

وی با بیان اینکه این رفتارها درست نیست، افزود: طبق بررسی های زیست محیطی در گذشته این مسیر مشکلی نداسته است، الان چطور به یک باره این مشکلات به وجود آمده؟! این یعنی می خواهند دیگران را مقابل تالاب قرار دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه