آیت الله خاتمی در رشت:

فلسفه، امر به معروف نظارت همگانی در راستای سالم سازی جامعه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه سکوت در قبال خیانت به بیت المال و حقوق های نجومی منکر است، گفت: فلسفه، امر به معروف نظارت همگانی در راستای سالم سازی جامعه است.

فلسفه، امر به معروف نظارت همگانی در راستای سالم سازی جامعه است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در همایش بزرگ طلایه‌داران “امر به معروف و نهی از منکر” در مصلی رشت با بیان اینکه حامیان امر به معروف با خون خود این فریضه الهی را بیمه می کنند، اظهار کرد: باید تلاش شود تا اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حد اهمیت نماز و روزه واجب شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: در این عرصه رسانه هایی نظیر صدا و سیما، رسانه های مکتوب، شنیداری، دیداری و فضای مجازی می توانند نقش ارزنده ای داشته باشند.

کسی که “امر به معروف” نکند مرده ی زنده نما است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره با فراوانی آیات و روایات در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام علی(ع) در روایتی فرمودند: کسی که امر به معروف نکند مرده ی زنده نما است؛ این یعنی زنده کسی است که به دینش بها دهد.

وی با بیان اینکه اگر ما و جامعه اسلامی بتوانیم اهمیت این فریضه را تبیین کرده تا همه‌گیر شود، جامعه به سمت سالم سازی پیش می رود ادامه داد: امر به معروف و نهی ار منکر در صورتی که همه وارد این عرصه شوند تأثیر اساسی خواهد داشت.

خاتمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید گسترده ببینیم ادامه داد: همه باید در برابر منکرات ایستادگی کنند‌ و نهی از منکر زمانی کنند.

سکوت در قبال خیانت به بیت المال و حقوق های نجومی منکر است

وی با تاکید بر اینکه حداقل ۷نامه از ۷۰نامه نهج البلاغه مربوط به استفاده درست مسئولان علوی از بیت المال است ابراز کرد: دیدن خیانت از بیت المال و استفاده شخصی از آن، دیدن پارتی بازی‌ها و حقوق های نجومی و سکوت کردن در مقابل آن ها نوعی منکر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسفه، امر به معروف نظارت همگانی در راستای سالم سازی جامعه است، تصریح کرد: منکرات اقتصادی، سیاسی، فردی و اخلاقی نیز باید نهی شود و در این راستا از از قوه قضاییه گیلان تشکر می کنم که در رابطه با منکرات اخلاقی قوی وارد شد.

نماینده مجلس خبرنگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر روش های مختلفی دارد و باید با تدبیر در این عرصه وارد شد خاطر نشان کرد: شرط امر به معروف و نهی از منکر اعتبار تأثیر است، نباید عجولانه تصمیم گرفت بلکه باید با تقیه و تدبیر وارد شد.

وی عرصه تقیه را نفس، مدارا و تدبیر دانست و گفت: تقیه تدبیری برای ماندن و انجام امر به معروف است، و طبق روایات کسی که تقیه ندارد دین ندارد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نباید ناامید شویم گفت: هر مقدار که توان دارید و می توانید امر به معروف و نهی از منکر کنید و با تدبیر در این عرصه وارد شوید.

امام جمعه موقت تهران قدرت شرط اول تکلیف دانست و افزود: ولی فقیه مدیر، مدبر و دوراندیش ما در رأس کشور حضور دارد و با فضل خداوند این کشور با تمام مشکلات به وجود آمده توسط دشمن اداره می شود.

نماینده مجلس خبرنگان رهبری رأس مشکلات را گرانی های افسار گسیخته خواند و ادامه داد: کشور رهبری مدیر و مدبر دارد و دعای ائمه اطهار(ع) و عنایت خدا نیز پشتوانه و امید بزرگ ما است.

وی در پایان افزود: ایران اسلامی پایتخت اهل بیت(ع) است، ما در شادی آنها شاد هستیم و در غم آنها غرق در ماتم می شویم، اینجا خانه ائمه است و حتما مورد عنایت آنها قرار می گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه