دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

برای ایجاد جامعه حسینی قیام سیدالشهدا را باید نصب العین قرار داد/ روند الکترونیکی شدن ابزارهای امر به معروف به شدت کند است

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه اگر ما بخواهیم در جمهوری اسلامی، جامعه حسینی بسازیم باید تاریخ قیام سیدالشهدا را نصب العین قرار دهیم، گفت: این کار دشواری است و نیازمند اراده، عزم، صبر، از خودگذشتگی، استمرار بر حرکت، دانش، اجتماعات ایمانی، قانون، حضور حداکثری نخبگان و توده مردم است تا “عبید الدنیا” نباشیم.

برای ایجاد جامعه حسینی قیام سیدالشهدا را باید نصب العین قرار داد/ روند الکترونیکی شدن ابزارهای امر به معروف به شدت کند است

حجت الاسلام سجاد سرافراز، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایشان با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین علیه السلام ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، اظهار کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی با آنچه باید فاصله بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای چندین امر مهم قیام کرد، گفت: ایشان میخواستند بین حق و باطل مرز روشنی پدید آورند و می خواستند انسانها از آلودگی ها و ترسها مبری باشند تا کلام حق را بتوانند بر زبان جاری کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان تصریح کرد: در حکومت یزید به جهت فضای رعب و ریایی که حاکم بود و بها دادن به منافع افراد اقلیت و بخاطر وزن یافتن نخبگانی در این حکومت که مقید به پاسداری از اسلام نبوده‌اند، مانع از ادای امر به معروف و نهی از منکر می شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر ما بخواهیم در جمهوری اسلامی، جامعه حسینی بسازیم باید تاریخ قیام سیدالشهدا را نصب العین قرار دهیم، گفت: این کار دشواری است و نیازمند اراده، عزم، صبر، از خودگذشتگی، استمرار بر حرکت، دانش، اجتماعات ایمانی، قانون، حضور حداکثری نخبگان و توده مردم است تا “عبید الدنیا” نباشیم.

روند الکترونیکی شدن ابزارهای امر به معروف به شدت کند است

وی به بروزرسانی تکنولوژیک ابزارهای امر به معروف اشاره و عنوان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این بروزرسانی وظیفه‌ای ندارد، بلکه طبق قوانین، دولت‌ها موظف به اجرای هستند. برای نمونه دولت الکترونیک که یک رکن کاهش فساد در مجاری اداری است قانوناٌ باید گام به گام در اجرای این امور پیش رود که متاسفانه این روند به شدت کند است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان  اضافه کرد: در نمونه‌ای دیگر میتوان امکان ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی در دیوان عدالت را نمونه‌ای مثبت تلقی کرد که متاسفانه این نوع دادخواست هم اخیرا منتفی شده است.

حجت الاسلام سرافراز تصریح کرد: سامانه ثبت شکایت از دادستانی‌ها، سامانه اخذ گزارش فساد توسط سازمان بازرسی‌ها و … این موارد و نمونه‌های بسیاری نیازمند به بروزرسانی و کارآزمایی است که وظیفه همان دستگاه‌های مربوطه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه