نماینده مردم انزلی در مجلس:

رفع مشکلات تالاب انزلی نیازمند نگاه ملی است

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تالاب انزلی تنها برای استان گیلان نیست بلکه برای همه کشور است، گفت: رفع مشکلات تالاب انزلی نیازمند نگاه ملی است.

رفع مشکلات تالاب انزلی نیازمند نگاه ملی است

به گزارش هشت دی محمد صادق حسنی جوریابی با اشاره به وضعیت اسفبار تالاب انزلی، گفت: متاسفانه تالاب انزلی در حال حاضر مرکز تجمع هرگونه آلودگی اعم از فاضلاب بیمارستانی، شهری  و سموم کشاورزی شده است، به نحوی که دیگر نمی‌توانیم آن را تالاب بخوانیم.

رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از آلوده‌ترین رودخانه‌های آسیا هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات کشور همانند پازل به یکدیگر متصل و وابسته‌ است، افزود: دو رودخانه بزرگ زرجوب و گوهررود از آلوده‌ترین رودخانه‌های کشور و آسیا هستند که به تالاب انزلی می‌ریزند، اما مسئولان مربوطه تنها به شعار و سخنرانی اکتفا کرده‌اند و هیچ اقدام عملی برای آن انجام نمی‌دهند.

نفس‌های تالاب انزلی به شمارش افتاده است/ رفع مشکلات تالاب انزلی نیازمند نگاه ملی است

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از عملکرد مسئولان در خصوص تالاب انزلی، تصریح کرد: تالاب انزلی تنها برای استان گیلان نیست بلکه برای همه کشور است، در واقع وضعیت هیچ تالابی در کشور به اندازه تالاب بزرگ انزلی بحرانی نیست چرا که این تالاب در حال مردن است، بنابر این باید به عنوان یک بحران ملی به آن نگاه شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به عملکرد سازمان محیط زیست در خصوص احیای تالاب انزلی خاطرنشان کرد: سازمان محیط‌زیست به تنهایی توان کافی برای حل مشکلات آلودگی تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهر رود و زر جوب را ندارد، چرا که انجام این کار نیازمند منابع مالی بسیار زیادی است. ازطرفی بنده بارها با رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با این موضوع صحبت کردم اما تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه