رئیس کل دادگستری گیلان:

دهیاران، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را اعلام نمایند

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در همایش حفظ حقوق بیت المال در لاهیجان با بیان نقش دهیاری ها در حفظ حقوق عامه اظهار داشت: دهیاران و مسئولان محلی باید با دقت و حساسیت، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را به مراجع رسیدگی اعلام نمایند.

دهیاران، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را اعلام نمایند

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در همایش حفظ حقوق بیت المال در لاهیجان با بیان اینکه امروزه حساسیت و دقت بیشتری در بین مدیران استان در خصوص حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی دیده می شود، ابراز امیدواری کرد: این حساسیت با فرهنگ سازی و تغییر نگاه و نگرش همراه باشد.

سیاوش پور در این همایش با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته و مترقی همراه با توسعه صنعت و تکنولوژی به حفظ منابع طبیعی خود نیز اهتمام ویژه ای دارند تصریح کرد: مردم در آن جوامع پذیرفته اند که در قبال طبیعت مسئول هستند و بخش بزرگی از نگهداری طبیعت با مشارکت مردم صورت می گیرد.

رئیس شورای قضایی استان رمز ماندگاری حاکمیت را حمایت مردمی ذکر کرد و گفت: حمایت مردم در تمامی امور موجب ماندگاری آن می شود و درکشور ما نیز باید فرهنگ جامعه به سمتی سوق داده شود که مردم خود را متولی صیانت از محیط زیست دانسته و بر حفظ آن کوشا باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در گیلان باید با طبیعت سازگار بوده و با برخورداری از پیوست زیست محیطی، به حفظ منابع طبیعی استان کمک کند.

این مقام ارشد قضایی به تصویب شیوه نامه احیای آب بندان ها و ساماندهی رودخانه ها و شیوه نامه ساماندهی و بهره برداری از سواحل و شناگاه ها با همکاری استانداری گیلان و دستگاه های اجرایی و نظارتی اشاره کرد و آن را گامی در راستای حفظ حقوق عامه در استان بر شمرد.

سیاوش پور با بیان نقش دهیاری ها در حفظ حقوق عامه اظهار داشت: دهیاران و مسئولان محلی باید با دقت و حساسیت، تغییر کاربری اراضی در روستاها را رصد کرده و تخلفات را به مراجع رسیدگی اعلام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به نقش موثر طرح هادی در بهبود وضعیت روستاها گفت: ورود و نظارت دستگاه قضایی موجب اصلاح و رفع برخی مشکلات در اجرای طرح هادی در استان شد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان خواستار تشکیل جلساتی مستمر با حضور مسئولان قضایی هر شهرستان، فرمانداران و دهیاران هر بخش شد تا با طرح پیشنهادهای سازنده، مشکلات و موضوعات خود را به طور مستقیم با مسئولان مطرح نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه