مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان:

۱۷ زن جرایم غیرعمد گیلان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان از آزادی ۱۷ زن زندانی جرایم غیر عمد استان طی ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

۱۷ زن جرایم غیرعمد گیلان آزاد شدند

به‌ گزارش هشت دی، علیرضا یزدانی مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان اظهار کرد: با اهتمام اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و ستاد دیه، تاکنون ۱۷ نفر از زندانیان زن جرایم غیر عمد استان آزاد شدند.

وی میزان بدهی این زنان زندانی را دو میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان از این میزان بدهی از طریق گذشت شاکیان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز توسط ستاد دیه استان تأمین شده است.

از یک هزار و ۲۷۱ زندانی جرایم غیر عمد استان در ابتدای جشن گلریزان، ۴۱ نفر زنان بوده‌اند که با توجه به احتمال ورود افرادی جدید این آمار ممکن است تغییراتی کرده باشد.

در جشن گلریزان سال گذشته نیز با اهتمام اداره کل بانوان استانداری گیلان و با راه اندازی پویش مهربانی و کمک خیران و ستاد دیه، ۱۹ نفر از زنان زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند.

فاطمه رفیعی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان زندانی شدن زنان را دارای تبعات منفی فرهنگی و اجتماعی زیادی دانست و اظهار داشت: بیشتر این زنان زندانی جرایم غیر عمد دارای فرزند هستند که نبود مادر موجب بهم ریختگی نظم خانواده، افزایش جرم و بزه فرزندان و از هم پاشیدگی کانون خانواده می‌شود.

نفقه، تصادف، چک‌های بی محل و مهریه مهمترین جرایم غیر عمد است.

امسال جشن گلریزان در گیلان در شهرهای لاهیجان، آستانه اشرفیه، سیاهکل، بندر انزلی رودبار، لنگرود، رودسر، استارا، صومعه سرا و تالش برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه