رئیس ستاد دیه گیلان خبر داد:

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران رودسری برای زندانیان جرائم غیر عمد

رئیس ستاد دیه گیلان از جمع‌آوری ۳۰۰ میلیون تومانی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در جشن گلریزان رودسر خبر داد.

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران رودسری برای زندانیان جرائم غیر عمد

به گزارش هشت‌دی علیرضا یزدانی در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان رودسر بابیان اینکه روحیه فداکاری و گذشت با برگزاری مراسم‌های همچون گلریزان در جامعه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده است.

وی به آزادی ۲۶۳ زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته از زندان‌های گیلان خبر داد و افزود: بدهی این افراد ۲۶۵ میلیارد تومان بود که هزینه آن توسط جمعی از خیران پرداخت شد.

یزدانی تصریح کرد: خیرین رودسری در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ۳۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

«مهدی مرادی» رئیس اداره زندان‌های رودسر نیز در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان گفت: در حال حاضر ۲۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های این شهرستان چشم‌انتظار حمایت‌های خیرین هستند.

مرادی افزود: برای آزادی این تعداد زندانیان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری این‌گونه مراسم‌ها جلوگیری از ورود آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد است، تصریح کرد: با همراهی خیران و تلاش مددکاران می‌کوشیم تا رضایت شاکیان جلب و از شکایت خود صرف‌نظر کنند و یک زندگی مجدد برای این افراد جریان یابد.

«حجت‌الاسلام تقی روحانی» امام‌جمعه رودسر هم بر لزوم مشارکت همگانی در جشن گلریزان تأکید کرد و گفت: همه باید در کارهای خداپسندانه پیش‌قدم باشند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: افرادی در زندان‌ها به سبب تنگدستی و نداشتن امکان پرداخت دیه در حبس هستند که جشن گلریزان فرصت مهمی برای آزادی این افراد را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر اینکه جشن گلریزان منشأ امید برای عده فراوانی از خانواده‌های آسیب‌دیده است، ادامه داد: جشن گلریزان فرصتی است برای اینکه از یک امتحان و آزمایش مالی سربلند بیرون بیاییم.

وی بابیان اینکه یکی از فضیلت‌های انسانی مسئله احسان، نیکی و بخشش است، گفت: بخشش در دین اسلام به انواع و اقسام مختلف ازجمله بخشش در حقوق، مال و جان تأکید شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه