رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

شرایط کنونی کشور بسیار بهتر از قبل از برجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کنونی کشور بسیار بهتر از قبل از برجام است.

شرایط کنونی کشور بسیار بهتر از قبل از برجام است

به گزارش ۸دی، ‌حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌ صبح امروز در اجلاسیه شهدای کارمند استان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که امروز در جمع هم‌زبانان و مردم کردستان هستم.‌به فرموده مقام معظم رهبری ‌کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکیر بر اینکه باید درس بگیریم از کسانی که در زمان مظلومیت انقلاب اسلامی ایران پای تکلیفشان ایستادند، تصریح کرد: ۳۶ کشور دنیا در زمان جنگ در مقابل ایران قامت راست کردند و دشمن ما را در تمام ابعاد تجهیز می‌کردند اما به جایی نرسیدند.

وی در بحث جنایات شیمیایی، گفت: بیش از ۳۰ کشور دنیا صدام را مجهز به بمب شیمیایی کردند و ۳۵۰ شرکت غربی و در قالب آن ۷۰ شرکت آمریکا خلاف مقررات داخلی کشور خودشان تجهیزات بمب شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.

فلاحت‌پیشه با یادآوری اینکه در هر زمانه‌ای مشکلاتی در کشور بوده اما مردم همیشه در صحنه علی‌رغم این مشکلات شاخص‌های توسعه‌ای را ارتقاء داده‌اند، افزود: امروز وظیفه پاسداری از نظام بر عهده ماست.

وی با بیان اینکه قبل از برجام تمام دنیا مؤظف بودند هر سه ماه یکبار گزارش تحریم خود علیه ایران را تقدیم سازمان ملل کنند، ادامه داد: امروزه ترامپ از برجام خارج شده و بسیاری از کشورها حمایت خود را از وی برگردانده‌اند و شرایط فعلی کشور بسیار بهتر از قبل از برجام است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با ذکر اینکه اگر به مرز رسیدگی شود، حتی می‌توانیم با تحریم مقابله کنیم، گفت: در قالب برنامه ششم توسعه قانون ایثار مناطق مرزی به رسمیت شناخته شده و حق مناطق مرزی در قانون برنامه گنجانده شد تا به عنوان عوامل تشویقی جهت حفظ مرزداران اقدام شود.

وی با ذکر اینکه در قانون دولت مؤظف شده شاخص توسعه ۵ استان جنگ‌زده را ارتقاء بخشد، اظهار داشت: باید این استان‌ها به سطح استان‌های برخوردار برسند و به همین خاطر علی‌غم محدودیت‌های بودجه‌ای، تلاش می‌شود این بودجه پرداخت شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه یک مثلث وجود دارد که پیشرفت در قالب آن محقق می‌شود، اضافه کرد: این مثلت در حوره مناسبات شخصی انصاف، در مناسبات ملی قانون و در مناسبات جهانی صلح است.

وی با بیان اینکه در زمان دشمنی‌ها، تحریم‌ها و کودتاها باید این سه شاخصه را رعایت کرد، تصریح کرد: ضعف‌های دولت را باید همچون رخم‌های فرزند دید و با یک دید تیمار گونه سعی در بهبود آن داشت.

فلاحت‌پیشه درخواست کرد: باید با انصاف با هم برخورد کنیم تا تریبون‌ها به عرصه دعواهای داخلی بدل نگردد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس در استان‌های مرزی کار جنگ به جایی رسیده بود که بسیج سازندگی در استان‌ها شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در استان‌ها، مردم خودگردان هم جنگ را می‌گرداندند و هم جنگ را مدیریت می‌کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خدرجی مجلس با گریز به شرایط تحریم‌ گفت: آمریکایی‌ها نیز بابت تحریم هزینه می‌پردازند و این ضررهایی که متوجه آمریکا شده، حاصل مقامتی بود که در کشور شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این مقاومت باید تداوم یاید، تصریح کرد: داعش سوار بر موج جنگ مذهبی در منطقه یکه‌تازی کرد و در شرق فرات آسیبی که به مسلمانان اهل سنت زد غیر قابل قیاس با هیچ جنایت دیگری است و باید در تاریخ ثبت شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خدرجی مجلس با بیان اینکه در طول تاریخ همواره مردمان اهل سنت و شیعه با هم زندگی کردند، تأکید کرد: بر بنیادهای اختلافی نباید ساختمان ساخت چرا که فرو می‌ریزد.

وی با ذکر اینکه مردمان اهل سنت کردستان نخستین گردان‌های بسیج را شکل دادند، یادآور شد: در آن دوران شیعه وسنی در کنار هم در گردان‌های بسیج با هم خدمت می‌کردند و اجازه ندادند کشور به ویرانی برسد.

فلاحت‌پیشه با هشدار اینکه غرب اگر بخواهد پیروز شود باید رگه‌های اختلاف را در میان مسلمانان ایجاد کند تا بتواند نفوذ کند، افزود: بخشی ار نفرتی که توسط داعش در جهان شکل گرفته باید کنار زد و با حفظ وحدت پیش رفت.

وی با اشاره به سخنان ترامپ که کل ایران را تروریست خطاب کرده بود، متذکر شد: این در صورتی است که ۸۵ درصد ایرانیان در آمریکا در چرخه توسعه و خدمت به آمریکا قرار دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بیگانگان و غریبه‌ها در تلاش هستند تا ما را به جان هم اندارند، تاکید کرد: در هر جایی ضعف است، باید در قالب قانون عمل کرد و هر اتفاقی که افتاد قانون باید فصل‌الخطاب باشد.

وی با ذکر اینکه قانون اساسی و قوانین فرادستی اعلام کرده همه باید به یک میزان از امکانات و ظرفیت‌ها بهره‌مند شود تا تنوع قومی و دینی در کنار هم تصویری ماندگار را خلق کرد، خاطرنشان کرد: در زمانه تحریم باید به درون بازگشت و یک بازآفرینی کنیم و اجازه ندهیم شرایط تحریم برای برخی سودجویان فرصت‌آفرین باشد.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه باید استان‌ها به مرکز ثقل وحدت تبدیل شوند، تحقق این مهم را بسترساز عبور از این دوران با پیروزی و کامروای دانست.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه