درخواست نماینده رشت؛ وزارت کشور شهردار رشت را انتخاب کند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به بلاتکلیفی در انتخاب شهردار رشت، اظهار کرد: در آستانه عید نوروز، برازنده مردم خوب و فهیم شهر رشت نیست که شهرشان بدون شهردار باشد.

درخواست نماینده رشت؛ وزارت کشور شهردار رشت را انتخاب کند

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی صبح امروز در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با بیان این‌که قصد دخالت در امور شورای شهر را ندارم، گفت: مردم رشت که در جلسات مختلف با ما دیدار می‌کنند از عدم انتخاب شهردار ابراز ناراحتی می‌کنند.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم افزود: اعتباراتی که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود ۱۰۰ درصد جذب نمی‌شود و متأسفانه بودجه ما براساس درآمد و هزینه است و در هنگام کسری هزینه‌ها درآمدها افزایش می‌یابد، هم‌چنین سال‌هاست که برخی از ردیف‌های بودجه‌ای تصویب می‌شود اما ورودی پول به آن ردیف صفر است.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راه اندازی بازار اقتصادی برنج، اذعان کرد: برنجی که کشاورز با وجود رنج‌های بسیار کیلویی ۱۲ هزار تومان می‌فروشد، در بازارها و فروشگاه‌های مطرح کیلویی ۱۰ هزار تومان با درصد ناخالصی بسیار، به فروش می‌رسد اگر بازار منسجمی برای فروش و عرضه برنج ایجاد شود، از بروز چنین مشکلاتی هم پیشگیری می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طبق نظر کارشناسان، مرغ گیلان را با کیفیت‌ترین مرغ کشور خواند و افزود: متقاضی برای ایجاد مرغداری داریم اما اعلام می‌کنند که ظرفیت تولید مرغ اشباع شده و به همین دلیل از صدور مجوز برای تأسیس مرغداری خودداری می‌کنند.

حسنی با اشاره به آغاز صادرات چای لاهیجان به کشورهای همسایه گفت: همزمان مجوز واردات چای با دلار ۴۲۰۰ هم آغاز شد که بعد با نرخ آزاد خارج کردند که کلی هم سود در پی داشت، در همین راستا گمرک هم صادرات چای را ممنوع کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس کشاورزی و گردشگری را دو قطب اصلی توسعه استان دانست و تصریح کرد: باید به صورت جدی در این دو حوزه ورود کرد تا شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در استان باشیم.

حسنی در خصوص ساماندهی پسماند استان‌های شمالی گفت: زباله و پسماند مهم‌ترین مشکل در شمال کشور است که در همین راستا از محل ارزش افزوده و فروش کالاهای آلوده کننده برای کنترل پسماند هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه