نماینده مردم رشت وزیر کشور را تهدید به استیضاح کرد/ عملکرد جهاد کشاورزی در برند سازی و بازاریابی برنج زیر صفر است

نماینده مردم رشت وزیر کشور را نسبت به عدم تثبیت مدیریت شهری رشت طی یک هفته آینده تهدید به استیضاح کرد.

نماینده مردم رشت وزیر کشور را تهدید به استیضاح کرد/ عملکرد جهاد کشاورزی در برند سازی و بازاریابی برنج زیر صفر است

به گزارش هشت دی، محمدصادق حسنی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت رسانه در بستر فضای مجازی اظهار کرد: اثرگذاری رسانه‌های مجازی امروزه بسیار زیاد شده به‌طوری‌که اثرگذاری آن‌ها در امر نظارت و نقد بیش از نقش نظارتی دستگاه‌های نظارتی است.

وزیر کشور هرچه سریع‌تر تکلیف شهرداری رشت را مشخص کند

وی در پاسخ به اقدامات انجام‌شده در خصوص تعیین تکلیف شهرداری رشت افزود: طبق قانون من حق دخالت در کار اعضای شورای شهر را ندارم اما در خصوص تعیین تکلیف شهردار رشت و همچنین استاندار غیربومی گیلان با سامانی معاون وزیر جلسات متعددی برگزار شد اما باید وزیر کشور هرچه سریع‌تر ساماندهی مدیریت شهری را خاتمه دهد چون هر اتفاقی در شهر رشت پیش بیاید و بر کشور باید پاسخگو باشد و هیچ تعارضی نیز نداریم.

انقلاب اسلامی نبود، من و امثال من نماینده نمی‌شدیم/ اگر وضعیت شهرداری رشت تعیین تکلیف نشود، وزیر کشور را استیضاح می‌کنم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه من یک روستایی‌ام و اهل هیچ باندی نیستم گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود هیچ‌گاه من نماینده مجلس نمی‌شدم اما متأسفانه مدیران و وزیران فعلی کشور بیش‌ازاندازه اغماض می‌کنند درحالی‌که که من هیچ‌گاه چشم‌پوشی نمی‌کنم و از حق مردم نمی‌گذرم و یقیناً اگر تا هفته آینده وضعیت شهرداری رشت مشخص نشود استیضاح وزیر کشور را از سر می‌گیرم.

مشکلات تیم سپیدرود در حال حل شدن است

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص ارتقای کیفی ورزش استان ازجمله تیم سپیدرود رشت تصریح کرد: درگذشته مشکلات در سطح اداره کل ورزش و جوانان گیلان بسیار زیاد بود اما کم‌کم شیب ناملایمات در حوزه ورزش در حال کم شدن است و حل تمامی مشکلات تیم سپیدرود گرچه در مدیریتی بوده اما در حال بهبود است.

حسنی در پاسخ به مفقود شدن نامه مجمع نمایندگان در خصوص چندین مطالبه گیلان ازجمله مگاهاسپیتال، ساماندهی رودخانه‌های رشت و پسماند گفت: نامه‌ای در سازمان برنامه‌وبودجه مفقود نشده بلکه در سال گذشته ریالی از بودجه عمرانی در کشور هزینه نشده تا بخواهد بودجه جدیدی برای پروژه‌های عمرانی در گیلان تخصیص پیدا کند.

جا ماندن آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در تعیین آب‌بهای مصرفی کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اجرایی عملیات لاینینگ در گیلان و دریافت کامل آب‌بها افزود: حدود دو سال است که آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی به‌صورت مشخص باید ورود کنند تا میزان آب‌بهای دریافتی از مزارعی که آب خور کانال هستند و یا به‌صورت چاه آبیاری می‌شوند را در دریافت آب‌بها ساماندهی کنند اما هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری مشخصی صورت نگرفته است.

عملکرد جهاد کشاورزی در برند سازی و بازاریابی برنج زیر صفر است

وی با اشاره به عدم برند سازی برنج رقم خاص در کشور ازجمله گیلان گفت: وضعیت تولید برنج در کشور بد نیست اما در بازاریابی، فروش و‌ برند سازی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی زیر صفر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها نسبت به بی‌توجهی برنج از سوی وزارت کشاورزی انتقاد شده خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد در تولید برنج ناخالصی وجود دارد اما نه وزیر کشاورزی، نه سمت و نه سازمان استاندار پاسخگو هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برنج گیلان باید حدود ۱۸ هزار تومان فروخته شود تا پاسخگوی هزینه‌ها باشد گفت: در حال حاضر برنج گیلان با سایر ارقام برنج و حتی با مناطق دیگر مخلوط می‌شود و هیچ‌گاه برای مصرف‌کننده قابل‌مصرف نیست.

معضلات در تولید و توزیع مرغ و گوشت ناشی از سو مدیریت و وجود رانت است

وی با اشاره افزایش‌گرانی مرغ و گوشت در بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسی که تمایل به احداث مرغداری داشته باشد اعلام می‌شود بازار مرغ اشباح است درحالی‌که بهترین نوع مرغ در گیلان تولید می‌شود و توجیهات وزیر جهاد در این قضیه نیز کاملاً غیرمنطقی و مبتنی بر سو مدیریت است و سود آن منحصراً عاید رانت‌خواران می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به اینکه چرا مجلس در روز دوشنبه از روحانی در خصوص افزایش قاچاق که مبادی آن‌ها مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند طرح سؤال مطرح می‌کند اما فردای آن روز هشت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی دیگر تصویب می‌کند بیان کرد: مجلس مشکلی با افزایش تعدد مناطق آزاد ندارد اما لازم است دولت به هراندازه که منطقه آزاد تصویب می‌کند بر روند واردات و صادرات نیز نظارت کند.

حسنی با اشاره به عدم دسترسی مردم به مدیران و مسؤولان گفت: اغلب مشکلات مردم در روستاها آب شرب سالم است به‌طوری‌که در ۱۲ کیلومتری مرکز استان برخی از روستاها آب شرب سالم ندارند.

کشورهای تولید ترا ریخته از محصولات آن استفاده نمی‌کنند

وی با اشاره به موضوع ترا ریخته و تولید برخی محصولات بر پایه ترا ریخته گفت: در زمانی که من عضو شورای ایمنی زیستی کشور بودم یک سؤال از اعضا پرسیدم و آن این بود که چرا کشورهای تولیدکننده محصولات ترا ریخته اجازه مصرف آن را در داخل کشور خود را نمی‌دهند گرچه ورود این محصولات بر اساس قانون به داخل کشور ممنوع است.

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی زباله در شمال

نماینده مردم رشت زباله را بزرگ‌ترین مشکل گیلان برشمرد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده برای ساماندهی معضل پسماند و زباله استان‌های شمالی در لایحه بودجه تخصیص پیداکرده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه