نماینده مردم صومعه سرا در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان:

وقف در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: بسیاری از آرمان‌های سنت حسنه وقف مانند توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و از بین بردن فقر در آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هم دیده می‌شود.

وقف در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش ۸دی، سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس امروز( پنجشنبه، ۱۸ بهمن) در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان در اداره کل اوقاف استان در رشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخواسته از متن اسلام ناب و آموزه‌های اسلامی است و قرابت و همسویی تنگاتنگی با فرهنگ وقف دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از آرمان‌های سنت حسنه وقف مانند توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و از بین بردن فقر در آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هم دیده می‌شود.

دلخوش، سازمان اوقاف را از سازمان‌های خدمت رسان به مردم معرفی کرد و گفت: هر بیننده آگاه، خدمات فرهنگی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه به مردم را در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی به خاطر دارد.
وی در ادامه افزود: بزرگترین نشانه قدرشناسی از مردم، خدمت صادقانه و بی وقفه مسئولان نسبت به مردم است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اعلام کرد: حمایت مردم ایران از اسلام و انقلاب بی نظیر است و دشمن با وجود همه تلاش‌های پیدا و پناهان رسانه‌ای و تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی نتوانسته در اراده مردم برای حمایت از انقلاب خلل ایجاد کند.

وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب دیوانه وار به دنبال وارد کردن فشارهای متعدد اقتصادی به کشور هستند تا مردم از این طریق نسبت به خدمات انقلاب و مسئولان بدبین شوند.
دلخوش گفت: مردم ایران در روز ۲۲ بهمن به بدخواهان اسلام و انقلاب نشان خواهد داد با بصیرت و آگاهی در میدان حضور دارند و با حمایت از ولایت فقیه این پیچ تاریخی را هم پشت سر خواهند گذاشت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه ما فرندان و تربیت شدگان مساجد هستیم، اظهار کرد: از دغدغه‌های شخصی من رسیدگی به وضعیت مساجد، بهبود مسیر دسترسی به مساجد و تامین اعتبار نوسازی مساجد است.

مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار با نگاهی به خدمات ۴۰ ساله اوقاف گیلان به مردم گفت: از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی، احیای موقوفات بود.
علیزاده‌ با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۳۸۱ مورد وقف جدید در گیلان به ثبت‌ رسیده است، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب ۵۲۸ مسجد با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در استان ساخته شد.

علیزاده اذعان داشت: بیش از پنج هزار مورد خدمت فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان توسط اوقاف استان طی چهل ساله انقلاب انجام شده است.

وی یادآور شد: پس از انقلاب هر ساله ۶۰۰ مبلغ برای ترویج معارف اسلامی به بقاع متبرکه نقاط مختلف گیلان اعزام شده اند.

مدیرکل اوقاف گیلان اضافه کرد: برگزاری ۱۰۰ کلاس‌ روانخوانی، روخوانی و تجوید در استان، برگزاری سالانه ۴۰ کرسی‌ تلاوت قرآن کریم، برپایی سالانه ۳ هزار ساعت تفسیر قرآن، برگزاری ۴۱ دوره مسابقات قرآنی در گیلان از جمله فعالیت‌های قرآنی طی ۴۰ سال گذشته اوقاف گیلان است.

وی از فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: قاریان و حافظان گیلانی پس از انقلاب موفق به کسب ۱۱ رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن و ۱۲ رتبه در مسابقات کشوری قرآن شدند.

علیزاده با اشاره به همکاری یک هزار و ۵۲ مربی قرآن با اوقاف گیلان گفت: در بخش حوزه حفظ قرآن کریم۴۲ هزار و ۶۸۵ نفر در ۲۵۲ کلاس تحت مدیریت اوقاف گیلان آموزش دیده اند.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: اخذ یک هزار و ۵۴۶ سند مالکیت برای موقوفات از دیگر خدمات اوقاف گیلان در سالهای بعد از انقلاب بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه