مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

گیلان استان پرافتخاری در مسابقات قرآنی است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: از اواخر دهه ۹۰ نام‌آوران خوبی در بخش‌های مختلف مسابقات قرآنی ملی و بین‌المللی داریم و گیلانیان حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند که این مسئله نشان از سبقه پر‌افتخار استان دارد.

گیلان استان پرافتخاری در مسابقات قرآنی است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام ستار علیزاده در آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، اظهار کرد: امسال برای اولین بار پیرو دستور استاندار گیلان این دوره از مسابقات همزمان با هفته دولت و گرامیداشت شهیدان انصاری و نورانی برگزار خواهد شد.

وی به هدف برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: نشر معارف اسلامی و قرآنی، فضاسازی قرآنی در سطح شهر برای اولین بار پس از ۳۰ سال، از اهدافی بود‌ که محقق شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان تصریح کرد: توسعه و بسط فعالیت‌های قرآنی از مرکز استان به شهرستان‌ها و توانمندسازی استعداد‌های قرآنی امسال و همزمانی برگزاری این دوره از مسابقات با بزرگداشت شهدا از دیگر اهداف مورد نظر است.

حجت‌الاسلام علیزاده از برگزاری مسابقات استانی در سطح شهرستان‌ها برای اولین بار خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار کارگاه آماده‌سازی یک روزه مختص شرکت‌کنندگان دوره‌های گذشته با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

وی افزود: امسال به همت متولیان امر، جوائز این دوره از مسابقات علاوه بر برگزیدگان به سابقین نیز هدایایی تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: امسال به نام شهدای دولت و در محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، طوماری در محکومیت این اقدام در نظر گرفته شده است که به امضای افراد خواهد رسید.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به بسط قرآنی شکل گرفته در استان بیان کرد: در این راستا شاهد سیر صعودی در سطح استان هستیم که این مسئله قابل توجه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اواخر دهه ۹۰ در سطح ملی نام‌آوران خوبی در بخش‌های مختلف مسابقات قرآنی ملی و بین‌المللی داریم بدین صورت که در سال ۱۳۹۸ سه نفر، در سال ۱۳۹۹ دو نفر، در سال ۱۴۰۰ دو نفر و در سال ۱۴۰۱ هفت نفر حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند که این مسئله نشان از سبقه پر‌افتخار استان دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه