امام جمعه فومن در گفت‌وگو با 8دی:

خبرنگاران فعالان سخت کوش و بدون مواجب هستند/ مردم با اعتماد به اخبار خبرنگاران تصمیم می گیرند

صفوی گفت: مردم تماشاگر نیستند بلکه با اخباری که توسط خبرنگاران منتشر می شود اعتماد می کنند و تصمیم می گیرند.

خبرنگاران فعالان سخت کوش و بدون مواجب هستند/ مردم با اعتماد به اخبار خبرنگاران تصمیم می گیرند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در فومن، خبرنگاری را شغل بسیار مهم و حساس نام برد و اظهار کرد: خبرنگاران باید اصل امانتداری را در خبرنگاری حفظ کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید حق را به شکل خودش جلوه بدهند، افزود: خبرنگاران نباید ابتدا و انتهای خبر را بزنند و آنچه که خود می پسندند را منتشر کنند.
امام جمعه فومن با بیان اینکه کار خبرنگاری بسیار تاثیر گذار است، گفت: بسیاری از انقلاب هایی که در کشورها بوجود آمده به خاطر خبرهای دروغ و کاذبی است که توسط برخی از خبرنگاران منتشر شده است.
صفوی با اذعان به اینکه نباید اخبار را با دیدگاه منفی انتقال و انتشار داد، گفت: امکان دارد برخی از دیدگاه ها اندیشه ای صحیح را انتقال بدهد و موجب تحول در جامعه بشود و نباید جلوی دیدگاه های به حق صاحب نظران را گرفت.
وی با بیان اینکه خبرنگاران جنبه رسالت دارند، افزود: مردم باید آگاه باشند چون مردم ما دیگر تماشاگر نیستند و به انتشار مطالب و دیدگاه هایی که منتشر می شود مردم تصمیم می گیرند.
امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه مردم به وسیله اخبار منتشره خبرنگاران تصمیم می گیرند که باید در صحنه باشند، خاطرنشان کرد: شرط حاضر شدن ملت در عرصه های مختلف آگاهی است که آن را هم خبرنگاران زحمت می کشند و در اختیارشان می گذارند.
صفوی با بیان اینکه ملت آگاه هیچگاه شکست نمی خورد، گفت: ملت آگاه هیچگاه از ترفند های استکبار جهانی واهمه ای ندارد چون از پشتیبانی و آگاهی کافی برخوردار است.
وی با تقدیر از شهید صارمی و همچنین خبرنگار شهید مدافع حرم خزایی گفت: ما در ۸ سال دفاع مقدس صحنه هایی را داریم که توسط زحمتکشان عرصه خبر تهیه شده و اکنون در اختیار همگان قرار گرفته است.
امام جمعه فومن با بیان اینکه سنگینی مسئولیت خبرنگاری به اندازه سنگینی به دوش کشیدن سلاح سنگین در جنگ تحمیلی است، گفت: استبارجهانی با تمام قوا اندیشه، سازمان ها و نهاد های ما را مورد تحریم خود قرار می دهند که انتقال اخبار مربوط به آنها بر عهده خبرنگاران آگاه جامعه است.
صفوی با اعلام اینکه تعداد زیادی از خبرنگاران در جبهه جنگ به شهادت رسیده اند، گفت: علیرغم اینکه ما شهدای بسیاری در حوزه خبرنگاری در جنگ تحمیلی داریم افرادی نیز از تیر و ترکش های جنگ جان سالم به در بردند و در حال حاضر اسناد شفاهی تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی ما هستند.
وی با بیان اینکه خبرنگار باید امین باشد، گفت: نباید خبرنگاران با قلم نا صواب خود شخصیت یک رجل را مورد ترور خود قرار بدهند بلکه باید در چارچوب قانون به فعالیت های خبری خود ادامه دهد.
امام جمعه فومن شیطنت های رسانه ای را خطرناک و فتنه انگیز توصیف کرد و گفت: فتنه از آدم کشی بدتر است و خبرنگاران باید امانت را در خبرنگاری رعایت کنند.
صفوی با بیان اینکه خبرنگاران فعالان سخت کوش و بدون مواجب هستند، افزود: هیچ خبرنگاری نیست که حقوق بالایی داشته باشد و اگر خبرشان بسیار خوب و قابل توجه باشد نهایتا کمتر از ۵ هزار تومان به آنها اختصاص پیدا می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه