امام جمعه ماسال در گفتگو با 8دی:

فضای رقابتی انتخابات باید به رفاقت و پویایی تبدیل شود/ مردم باید بهبود در اقتصاد و معیشتشان را احساس کنند

امام جمعه ماسال بر تبدیل فضای انتخاباتی به رفاقت و پویایی تاکید کرد و گفت: مردم باید بهبود در معیشتشان را احساس کنند.

فضای رقابتی انتخابات باید به رفاقت و پویایی تبدیل شود/ مردم باید بهبود در اقتصاد و معیشتشان را احساس کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، انتخابات ایران را نمونه ای از مردم سالاری دینی برشمرد و گفت: یکی از ویژگی های حکومت دینی و الهی جمهوریت نظام است و مشارکت دادن مردم در امر سرنوشت خود کشور است.

وی افزود: ما قریب به ۴۰ دهه که از عمر انقلاب می گذرد، انتخابات‌های متعددی را داشتیم که با حضور مردم متدین همراه بوده است که از مصادیق آن انتخابات چند روز گذشته در کشور است.

امام جمعه ماسال دسیسه های دشمنان مبنی بر حضور حداقلی را بی ثمر توصیف کرد و گفت: علی‌رغم اینکه از ماه ها قبل دشمنان خارجی و داخلی حضور در انتخابات را منع کرده بودند، مردم در انتخابات شرکت کردند و دسیسه های دشمن نتوانست ملت را دچار یاس و نامیدی کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دشمن تمام تلاشش را برای نامید کردن ملت انجام داد اظهار کرد: مسائل اقتصادی، معیشت، تورم و بیکاری و ضعف های دیگری در کشور وجود داشت اما دشمنان این موانع را از روی دلسوزی بیان نمی کردند بلکه هدف دشمن مایوس کردن مردم و حضور حداقلی شان در انتخابات بود.

وی حضور میلیونی مردم را نشان از بصیرت بالای آنها برشمرد و اذعان داشت: بصیرت و آگاهی و اعتمادی که مردم به نظام و ولایت داشتند و وقتی که رهبری همه سلایق را به ورود در انتخابات دعوت کرد دیدیم که پس از حضور گسترده مردم بار دیگر برگ زرینی را خلق کردند و حدود ۷۳ درصدی مشارکت را به نام خود ثبت کردند.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه این حضور حداکثری حاوی پیام داخلی و خارجی است، تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان از پویایی انقلاب و اعتماد مردم به مسئولین دارد و دیگر پیامی که حضور مردم در انتخابات نشان داد مشت محکم زدن بر دهان آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مسئولین باید این حضور آگاهانه مردم را که موجب اقتدار و عزت کشور شده قدر بدانند، افزود: مردم وظیفه خود را انجام داده اند و بعد از این مسئولین هستند که باید معیشت، اقتصاد، فاصله طبقاتی، بیکاری تورم و بیکاری را حل کنند.

وی تاکید کرد: مردم با وجود همه ی تنگناها به خاطر نظام و انقلاب پای صندوق های رای آمدند.

امام جمعه ماسال با اشاره به این مهم که در نظام ولایی بازنده و برنده معنا ندارد و برنده واقعی ما مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: بازنده نهایی این انتخابات دشمنان نظام جمهوری اسلامی هستند. این افراد کسانی هستند که می خواستند حضور مردم را کمتر جلوه بدهند و مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهانشان زده اند.

حجت الاسلام موسوی اختلاف سلیقه و رقابت را موجب پویایی انقلاب دانست و متذکر شد: ما تا الان شاهد رقابت نامزد های انتخاباتی بوده ایم و این یک امر طبیعی و ممکن است اما از زمانی که انتخابات تمام شد و میزان رای ملت شد رقابت های باید تبدیل به رفاقت و همدلی و انسجام شود و همه باید با وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی را بسازیم.

وی افزود: رئیس جمهور باید بداند که فردای انتخابات رئیس جمهور همه است و نباید فقط به قشر و فکر و جناح خاصی توجه کند.

امام جمعه ماسال توصیه ای نیز به کابینه آینده دولت روحانی داشت و گفت: وزرا و مسئولان دولت باید از امروز رسیدگی به مشکلات جامعه و محرومین به ویژه فقرا و مستضعفان را مورد عنایت ویژه قرار دهند و مبارزه با فساد و فاصله طبقاتی را جدی بگیرند تا مردم احساس کنند که دولت در تلاش است تا معیشت و اقتصادشان در حال بهبود شدن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه