رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ماسال خبر داد:

صید و رهاسازی قلاده گربه جنگلی در ماسال

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ماسال از صید یک قلاده گربه جنگلی در این شهرستان خبر داد و گفت: این گربه جنگلی بعد از تیمار در زیستگاهش رهاسازی شد.

صید و رهاسازی قلاده گربه جنگلی در ماسال

به گزارش هشت‌دی حمید سلطان‌خواه پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه یک قلاده گربه جنگلی به محدوده استخر پرورش سرد آبی شهرستان ورود می‌کرد، اظهار کرد: طی اعلام گزارش صاحب این واحد، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان، تله زنده گیری گربه‌سانان در محدوده واحد جاگذاری کردند.

وی بابیان اینکه این گربه جنگلی بدون آسیب صید شد، افزود: پس از تیمار و اطمینان از سلامت این‌گونه، در زیستگاهش رها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ماسال افزود: گربه جنگلی معمولاً تک زی بوده و از گونه‌های با وزن کمتر از یک کیلوگرم از قبیل ماهی، انواع جوندگان، پرندگان و تخم آن‌ها، مار، قورباغه، حشرات و از پستانداران کوچک و متوسط به‌اندازه خرگوش، نوزاد پستاندارانی از قبیل شوکا و گوزن تغذیه می‌کند.

سلطان‌خواه ادامه داد: این‌گونه در مکان‌هایی با آب کافی و پوشش گیاهی متراکم یا جنگل‌های نزدیک به آب زیست می‌کند. بخش عمده فعالیتش در روز است و در زیر بوته‌ها و زیر صخره‌ها لانه می‌سازد و یا در لانه متروک جانورانی مثل روباه و تشی ساکن می‌شود. بسیار باشهامت است و باقدرت از بچه‌هایش دفاع می‌کند.

وی در پایان از احساس مسئولیت دوستدار حیات‌وحش در رابطه با گزارش به‌موقع و عدم آسیب به این‌گونه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه