روز شمار تاریخ ایران / نهم فروردین؛

شهادت ۲۱ ایرانی به دست تروریست ها / منافقین ۹ فروردین را هم لکه دار کردند

۹ فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۱ ایرانی به دست تروریست ها / منافقین ۹ فروردین را هم لکه دار کردند

به گزارش هشت دی، نهم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

جمشید اکبری ۲ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان سمنان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن آزادی ۲۹ آبان ماه ۱۳۲۹ در استان تهران متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمند بود در گنبد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا قاسم نژاد رضایی ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم قاسمی حبشی ۱۵ تیر ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید رحمان رضوی ۲۰ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لطیف احمدی ۸ شهریور ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا اسدزاده ۱۰ آذر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی سادی ۸ آبان ماه ۱۳۰۱ در استان کردستان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله آقارضایی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد بناب ۹ اسفند ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد خدادادی یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

براتعلی دوست محمدی یکم خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی رضایی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۰ درر استان اصفهان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

وحید صفری ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید رضا میرعابدینی فرد ۲۵ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داریوش عزتیان یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر عنابستانی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن غیاث آبادی ۹ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان مرکزی متولد شد و ۹ دی ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس کریمی دوم آبان ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عطاء الله حسینی ۸ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نوروزعلی برزه یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد  و ۹ فروردین ماه ۱۳۶۸ در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه