روز شمار تاریخ ترور در ایران / ششم فروردین؛

ترور ۲۷ ایرانی توسط تروریست ها / ضد انقلاب ۶ فروردین خونین را رقم زدند

ششم فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۷ ایرانی توسط تروریست ها / ضد انقلاب ۶ فروردین خونین را رقم زدند

به گزارش هشت دی، ششم فروردین ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

علی علی نواز یکم فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان گلستان متولد شد و ششم فروردین ماه ۱۳۵۸ در جنگلهای گنبد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین خیری مقدم ۹ بهمن ماه ۱۳۳۷ در استان مازندران متولد شد و ۶ فررودین ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد صبوری حسن زاده ۱۲ دی ماه ۱۳۳۰ در استان خراسان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۵۸ در گنبد کاوس در استان گلستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بخشعلی جوانمرد یکم تیر ماه ۱۳۲۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۵۹ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله میرزایی در سال ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فررودین ماه ۱۳۵۹ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا شاکری در سال ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن نظام دستجردی ۷ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مراد پاپی جعفری سوم دی ماه ۱۳۳۷ در استان خوزستان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل فرخمنش ۱۴ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان سمنان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر مهوری حبیب آبادی یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در گردنه صلوات در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید قلی زاده دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۶ فروردین اه ۱۳۶۲ در پاسگاه سانجوت تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سله محمدی سوم شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خاتم سلطانی یکم فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید صادقی پرسی دوم فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان همدان متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف صدر ۱۸ شهریور ماه ۱۳۲۴ در استان تهران متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خداکرم خدایی بالان ۷ دی ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد خوشبین منفرد ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۶ شهریور ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالمحمد بوته ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

موسی پناهنده در سال ۱۳۴۲ در استان فارس متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد جبروتی دوم آبان ماه ۱۲۹۰ در استان کردستان متود شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هدایت تیغی ۱۱ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عدالی ۲۶ فروردین ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در اشنویه ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله معروفیان در سال ۱۳۰۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد رمضان پور ۸ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در پیرانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالواحد رون ۵ آذر ماه ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در اشنویه ترور شد و به شهادت رسید.

خالد حاجی رحمانی یکم تیر ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۶ فروردین ماه ۱۳۶۴ در پیرانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالقادر حسنوی یکم شهریور ماه ۱۳۲۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ششم فروردین ماه ۱۳۶۴ در پیرانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه