روز شمار تاریخ ترور در ایران / 26 اسفند؛

ترور ۲۳ ایرانی بی گناه توسط ضد انقلاب / منافقین ۲۶ اسفند هم خونین کردند

۲۶ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۳ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۳ ایرانی بی گناه توسط ضد انقلاب / منافقین ۲۶ اسفند هم خونین کردند

به گزارش هشت دی، ۲۶ اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۲ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

حسین اشک تلخ ۱۰ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۵۷ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن مروتی پور ۴ مرداد ماه ۱۳۱۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۵۸ در سرپلذهاب در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

مراد مروتی نیا ۱۵ تیر ماه ۱۳۰۹ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار بود در سرپلذهاب در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

نعمت الله باقری ۲۰ دی ماه ۱۳۳۵ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسن براتی یکم مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر چراغی دوم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدمراد فرخمرادی یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در سنندج توسط ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

محمدحسن محمدپور یکم فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید بیدار دوم خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان گیلان متولد شدو ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مجتبی افضلی موسوی یکم فروردین ماه ۱۳۲۳ در استان قزوین متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که روحانی بود در اتوبان تهرانک تهران ترور شد و به شهادت رسید.

احمد حمه ویسی ۲۲ آبان ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیف الله داودی ۳۰ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۰ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی شریفی ۸ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۱ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدکریم ولدبیگی ۵ تیر ماه ۱۳۱۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۱ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مدرک احمدی ۱۲ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۱ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا هنرمند سوم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان گیلان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید حمدالله وند وکیلکندی دوم مهر ماه ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر نعمتی یکم مهر ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود شمالی یکم آذر ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نبی محبی ۲۰ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۶۴ در حالی که نظامی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربان صفرزاده ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۷۲ در قره باغ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید میرزایی سوم مرداد ماه ۱۳۲۴ در استان تهران متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۷۲ در قره باغ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد بیگلری فر یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان لرستان متولد شد و ۲۶ اسفند ماه ۱۳۷۲ در سومار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه