روز شمار تاریخ ترور در ایران / هفتم دی؛

منافقین امروز ۴۳ نفر را کشتند / ترور یک نماینده مجلس در هفت دی

هفتم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

منافقین امروز ۴۳ نفر را کشتند / ترور یک نماینده مجلس در هفت دی

به گزارش هشت دی، هفتم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

ولی الله رشیدیان درجه ۹ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۷ دی م اه ۱۳۵۸ در زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر غواصه ۸ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان فارس متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که از نیروهای جهادگر بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالقاسم عابدینی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۰ در استان تهران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

کیومرث اشرفی فشی ۸ تیر ماه ۱۳۳۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید شیری ۲ شهریور ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی بشارت ۷ بهمن ماه ۱۳۲۴ در استان قم متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که نماینده مجلس بود در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

سید علی جاهدی ۱ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان خراسان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارگر ساده بود در محور سنندج بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد باقری ۵ مهر ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله ابراهیمی ۵ شهریور ۱۲۸۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یعقوبعلی شعبانی ۳ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان همدان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فیروز گلشنی ۱۷ اسفند ماه ۱۳۲۳ در استان تهران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که رئیس پلیس بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عشقعلی ابراهیمی ۱ خرداد ماه ۱۳۲۲ در استان همدان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در در سورگو سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله تاکستانی ۲۰ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی توانا ۳ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول جبار زاراع ۱ فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان اصفهان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا دستفروش زیرکی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدرت الله دهقانی ۲۰ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان مرکزی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول رحمانی ۷ تیر ماه ۱۳۴۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که در یک نهاد دولتی اشتغال داشت در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد رشیدی ۵ تیر ماه ۱۳۶۲ در استان همدان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سورکور بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن رهبر ۷ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حومه پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر زارع الوانق ۱۸ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرض الله بشیری ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در جاده تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین قبادی ۱۵ شهریور ماه ۱۳۲۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در شهر کرمانشاه ترور شد و به شهادت رسید.

سلیم محمدی ۳ شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر مساوات ۹ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

روح الله مسلم خانی ۱ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان همدان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر طیبی ۱۵ فروردین ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امین اله عبدلی چقایی ۱۲ مرداد ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرور بهاری در سال ۱۳۴۰ در اتان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر پرنیان ۸ فروردین ماه ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین پشتیبان ۲۹ شهریور ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد اسدی نیا اسطلخی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۳ در روستای سیاه اسطلخ خشکیبیجار رشت متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در چناره مریوان به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در بهشت فاطمه خشکیبجار تدفین شد.

فرض الله عقبی ۱ فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برات علیداد پور قلعه نو ۲ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه عربنژاد در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین قورقچی ۷ دی ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سرشاخان پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عسگر کریمی ۳ تیر ماه  ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود  در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا مرادی لمراسکی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در چناره مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن گورانی ۵ مهر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در بوکان ترور شد و به شهادت رسید.

محبوب نعمتی ۳ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز نعیمی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیروس گنجی تهرانی در سال ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله سیابانی ۳۰ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر  اوجانی در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۷ دی ماه ۱۳۷۵ توسط منافقین ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه