امام جمعه رضوانشهر:

مسئولان بصورت قاطع با بدعهدی آمریکایی ها در موضوع برجام برخورد کنند

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به تمدید تحریم ها گفت: در این زمان لازم است مسئولان ما به صورت قاطع با بدعهدی آمریکایی ها برخورد کنند.

مسئولان بصورت قاطع با بدعهدی آمریکایی ها در موضوع برجام برخورد کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت و بعضی ازعلمای شیعه و آغاز هفته وحدت اظهار داشت: حتی اختلاف تاریخ ولادت وجود منور رسول اکرم(ص) هم وحدت آفرین شده است. حضرت امام(ره) از یک نقطه افتراق وحدت و برادری و همدلی ایجاد کردند. درست همان نقطه ای که دشمن می توانست استفاده کند امام همان را تبدیل به هفته وحدت و برادری کردند.

وی با بیان اینکه اختلاف مذهبی نباید اسباب این شود که ما در اساس اسلام اختلاف کنیم افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر کسی زیر عمامه من هم باشد و بخواهد در صفوف مسلمین اختلاف ایجاد کند او را به سزای اعمالش برسانید. عبارت فاقتلوه … دارد. اسلام بالاتر از این معانی است. منتها علمای شما یک دسته فتوا به یک چیز دادند و شما تقلید از علمای خود کردید و شدید حنفی؛ یک دسته فتوای شافعی را عمل کردند و یک دسته دیگر فتوای حضرت صادق(ع) را عمل کردند، اینها شیعه شدند. اینها دلیل اختلاف نیست.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: کسانی ‏که مخالف با اسلام هستند می‏خواهند بین برادرهای شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند. ما مسلمانیم و دشمن مشترک داریم و باید با هم به این دشمن مشترک حمله کنیم و نگذاریم که خدای نخواسته در صفوف ما اختلاف ایجاد شود.

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به اوضاع سوریه و حلب اظهار کرد: در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مسئولان سیاسی کشورهای غربی و عربی می گفتند اسد هیچ شانسی برای ماندن ندارد و «اسد جایگاهی در سوریه نخواهد داشت» اما اخیرا اسنادی منتشر شد که نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ جلسه‌ای با حضور سرویس اطلاعاتی آمریکا، ترکیه، عربستان، اسرائیل و قطر و دو افسر ارشد عضو سرفرماندهی ناتو در استان «هاتای ترکیه» تشکیل شده و در آنجا بر لزوم جداسازی کامل حلب از سیطره دولت سوریه بعنوان رمز فروپاشی سوریه تأکید کرده بودند.

وی ادامه داد: بعدا همین کشورها مدام از خطر امنیتی در حلب سخن می‌گفتند، تلاش هماهنگ و گسترده‌ای برای متوقف کردن عملیات ارتش انجام می دادند. اظهارات تند خانم مرکل که از رخدادهای «فاجعه‌بار» در حلب حرف زد، بعضی ها بشار را قاتل خطاب کردند، تحولات حلب را «بسیار خطرناک» توصیف می کردند. دبیر کل سازمان ملل که از لزوم مداخله بین‌المللی برای نجات محاصره‌شدگان در شرق حلب سخن گفت تا شورای امنیت سازمان ملل که جلسه اضطراری تشکیل داد و دی‌میستورا نماینده دبیرکل از لزوم اتخاذ تدابیر خاص برای اداره شرق حلب حرف زد، سازمان ناتو آمادگی خود را برای ایفای نقش در چارچوب تصمیم شورای امنیت اعلام کرد.

امام جمعه رضوانشهر افزود: پادشاه عربستان سعودی که سران عربی را در روزهایی که آن را خطرناک می‌خواند در منامه گرد هم آورد و لزوم نجات سوریه از سیطره ایران را گوشزد کرد. با عنایت به این مطالب در می‌یابیم این‌هایی که واکنش‌های بسیار تند علیه عملیات حلب انجام داده‌اند در واقع همان کشورها و سازمان‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۲ در «هاتا» جداسازی حلب را رمز سقوط سوریه ارزیابی کرده و بر آن تاکید می کردند.

وی تأکید کرد: همانها که در سال ۲۰۱۲ حلب را رمز سقوط سوریه می دانستند اینک وقتی در سال ۲۰۱۶ آزادی حلب را نزدیک می بینند، می گویند آتش بس شود. معلوم می شود آزادی حلب رمز شکست جبهه تروریسم با محوریت آمریکا به حساب آمده و حتما منشأ تاثیرات مهمی در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد بود و مقدمه آزادی مناطق دیگر خواهد بود. آزادی حلب در سوریه و موصل در عراق از رشادت و شهادت طلبی عزیزان مدافع حرم است.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به تمدید تحریم های ۱۰ ساله و توافق برجام افزود: در ماجرای هسته ای رهبر انقلاب فرمودند فقط در مورد هسته ای مذاکره کنید ولی بنده به آمریکایی ها خوشبین نیستم .بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها و اروپایی ها کاملا مشخص شد تا جایی که انگلیس خبیث هم ماهیت استعماری خودش را آشکار کرد و در جمع بعضی از کشورهای مرتجع عرب مسئولان انگلیسی مردم ایران را تحریک کردند و نام خلیج فارس را خلیج عربی می گویند و بر علیه جمهوری اسلامی سخن می گویند.

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه وفاق خوبی در میان مردم و مسئولان کشور بوجود آمده است گفت: همه به بی اعتماد بودن و بدعهد بودن آمریکایی ها پی برده اند. در این زمان لازم است مسئولان مابه صورت قاطع با بد عهدی آمریکایی ها برخورد کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه