حجت الاسلام فلاحتی در مهدیه رشت:

غرب با ابرحریفی به نام آیت الله خامنه ای مواجه است/ برجام برای همه روشن کرد آمریکا قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام فلاحتی گفت: یکی از روزنامه های غربی نوشته بود ما در ایران با یک ابرحریفی به نام آیت الله خامنه ای مواجه هستیم.

غرب با ابرحریفی به نام آیت الله خامنه ای مواجه است/ برجام برای همه روشن کرد آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش  ۸دی، یادواره شهدای مدافع حرم همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری {ع} در مهدیه ی رشت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی برگزار شد.

حجت الاسلام فلاحتی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسگری{ع} و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا به تبیین ضرورت تکلیف در نگاه دینی پرداخت و اظهار داشت: زندگی در سایه ی تکلیف و تکلیف مداری مسئله ای است که دشمنان ما نتوانستند آن را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه ی امام خمینی {ره} در جهت عمل به تکلیف شکل گرفت و با عظیم خواندن عمل کسانی که در راه خدا جهاد می کنند افزود: این افراد دارای درجات عظیمی  در پیشگاه خداوند هستند لذا اینان کسانی هستند که قرآن آنها را رستگاران بشریت معرفی کرده است.

کارشناس علوم حوزوی به موقعیت مهم ایران در دنیا اشاره و تصریح کرد: چگونه است که رییس جمهور یک قدرت جهانی به تهران آمده و در فرودگاه قبل از دیدار دیگر مقامات می گوید:« من می خواهم  نزد  رهبر این ملت بروم » و آن هنگام که آن خبرنگار تونسی به روسیه می رود و  رئیس جمهور در پاسخ به سوال او که چرا این اتفاق افتاده  می گوید: «رهبر ایران  نقش به سزایی در دنیا و تحولات منطقه دارد.»

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه عمل به تکلیف حتما نباید به پیروزی منجر شود گفت: “امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی های خود می فرماید: ما برای یک لحظه هم از جنگ هشت ساله دفاع مقدس نادم نیستیم.” لذا پیروزی فرع بر تکلیف است.

وی در تبیین تکلیف مداری به آیه ۷۴ سوره ی نساء که آمده است «مردم در راه خدا جهاد کنید ،و با دشمنان بجنگید چه کشته شوید چه پیروز» اشاره کرد و افزود: دلیل حضور ما در سوریه برای آنان که می پرسند آیات قران کریم است زیرا خداوند در سوره ی نساء آیه ۷۶  می فرماید: “چرا برای آن انسانهای مستضعفی که تحت ظلم و قدرتهای سلطه ، ناجوانمردانه کشته می شوند، قیام نمی کنید و نمی جنگید.”آیا این آیات حد و قیدی دارد که ما را محدود برای دفاع از مظلوم کند؟

فلاحتی با تاکید بر اینکه اگر انسان مسلمانی صدای مسلمان دیگری را بشنود که از او یاری می خواهد و به یاری او نرود مسلمان نیست اظهار کرد: انسانهای مومن در راه خدا می جنگند و انسانهای کافر در راه طاغوت.

وی افزود: در طول این سالها سعودی ها هیچ گاه رفتاری به نفع مردم فلسطین، بوسنی و هرزگوین و دیگر ملل مظلوم از خود نشان ندادند، لذا سوال این است آیا ما حق حمایت نداریم؟

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه دفاع از حرم یکی از مصادیق تکلیف است اظهار داشت: هرگاه رهبری معظم برای دفاع از مظلومین عالم ما را طلب کنند ما باید حمایت کنیم، ما به پیروزی هم فکر نمی کنیم زیرا عمل به تکلیف فرا نژادی، فرا جناحی و فرا پیروزیست.

وی به نظر یکی از روزنامه های غربی که نوشته بود « ما در ایران با یک ابرحریفی به نام آیت الله خامنه ای مواجه هستیم که نقشه ی راه دشمن را خوب می شناسد و ملت ایران به او اعتماد همراه با اعتقاد دارند » اشاره کرد وافزود: بیدار باشیم و نقشه های دشمن را در نطفه خفه کنیم، هرکسی بخواهد در برابر دشمنان سکوت کند والله فردا نمی تواند در دادگاه الهی سربلند کند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به مسئله ی برجام اشاره کرد و گفت: در بحث برجام چه عایدمان شد؟ مگر اینکه برای نسل چهارم ایران و همه ی جهان  این مسئله روشن شد، اگر نبود نگاه رهبری باید چه تاوان سختی می دادیم؟

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست گفت: من تعجب می کنم از مسئولین ما که می گفتند: مگر ژاپن با موشک به پیشرفت دست یافت؟ لذا باید گفت که ما به پیشرفت ژاپن نرسیدیم اما اقتدار ما در عرصه های جهانی ثابت شده است و همه ی آن در سایه ی عمل به تکلیف به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه