امام جمعه‌ی رضوانشهر:

مشکل اصلی کشور رکود و بیکاری جوانان است نه لغو سخنرانی یک شخصیت سیاسی

امام جمعه رضوانشهر گفت: مشکل اصلی کشور لغو سخنرانی یک شحصیت نیست بلکه رکود و بیکاری جوانان کشور مهم ترین مشکل کشور است.

مشکل اصلی کشور رکود و بیکاری جوانان است نه لغو سخنرانی یک شخصیت سیاسی

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر ضمن تسلیت ایام شهادت امام عسکرى(ع) اظهار داشت: نهم ربیع هم روز به امامت رسیدن حضرت بقیت الله الاعظم و روز میمون و مبارک برای همه ماست نه اینکه بعضی ها جلسات اختلاف برانگیز برگزار می کنند.

وی تأکید کرد: نباید جلساتی برگزار کنیم که باعث خونریزی مسلمانان شود.

امام جمعه رضوانشهر ضمن تبریک روز دانشجو گفت: تمامی مراکز آموزش عالی، مدیران، مربیان، اساتید و خود دانشجویان باید توجه داشته باشند که دانشجو چند رسالت مهم و اساسی برعهده دارد که شامل فراگیری دانش برای فهم و درک حقایق عالم هستی، رسیدن به جایگاه خودباوری و خوداتکایی و بدست آوردن تخصص همراه با تعهد و تهذیب است.

وی از میان برداشتن موانع و مشکلات تحصیل، تقویت روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی و توجه جدی به رسالتهای انقلابی خویش در جامعه را از دیگر رسایت های دانشجویان عنوان کرد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه بر اساس بند ۲۶ برجام، دولت آمریکا باید از اعمال مجدد و یا بازگرداندن تحریم‌های مرتبط هسته‌ای که در برجام مشخص شده است خودداری کند گفت: براساس برجام تحریم‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران، تحریم‌های سرمایه‌ گذاری در پتروشیمی ایران، تحریم‌های فروش فرآورده‌های نفتی ایران، تحریم‌های ارائه خدمات حمل‌ و نقل به ایران نباید بازگردد.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: مصوبه کنگره آمریکا درباره تمدید قانون ایسا (ISA)برای تبدیل شدن به قانون، نیازمندامضای رئیس جمهور آمریکا است. اوباما چه واکنشی خواهد داشت؟ در مقابل مصوبه کنگره، رئیس جمهور آمریکا سه واکنش می‌تواند داشته باشد. یا امضاءمصوبه یا وتوی آن و یا سکوت و عدم واکنش در برابر مصوبه قابل پیش بیش بینی است.

وی افزود: اگر اوباما مصوبه کنگره درباره تمدید قانون ISA را امضا کند، برجام رسما نقض خواهد شد که حضرت آقا فرمودند با تمدید تحریم ها برجام نقض شده است. در صورت عدم واکنش از جانب اوباما، با توجه به قواعد قانون‌گذاری در آمریکا، مصوبه کنگره پس از ۱۰ روز به قانون تبدیل می شود.در نتیجه،سکوت و عدم واکنش اوباما در برابر مصوبه کنگره نیز منجر به فرآیند نقض برجام می‌شود.

خطیب جمعه رضوانشهر با بیان اینکه تنها راه عدم نقض برجام، وتو کردن طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران(ISA) از سوی رئیس جمهور آمریکا است که خیلی محتمل نیست گفت: بر فرض اینکه جناب آقای اوباما بخواهد وتو کند باز هم اگر دو سوم مجلس نمایندگان آمریکا بخواهند با وتوی رئیس جمهور مخالفت کنند وتوی رئیس جمهور آمریکا هم فایده ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما تمدید تحریم را نقض برجام می دانیم اینجاست.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران گفت: در کشورى که قانون حکومت نکند، خصوصاً قانونى که قانون اسلام است، این کشور را نمى‏ توانیم اسلامى حساب کنیم. نباید با قانون گزینشی برخورد کنیم هر جا که به نفع افراد و گروه های خاص باشد حرف از قانون می زنیم هر جا که به ضرر باشد حرفی از قانون نیست.

امام جمعه رضوانشهر با تأکید بر اینکه درباره اجرای قانون باید با مساوات برخورد کنیم ادامه داد: گاهی اوقات بالاترین مقام اجرایی کشور درباره لغو سخنرانی یک شخص موضع گیری می کنند و حساسیت نشان می دهد. آیا مشکل کشور ما لغو سخنرانی فلان آقا هست. حالا سخنرانی بکند یا نکند.

حجت الاسلام جبیبی افزود: مشکل اصلی کشور ما رکود و بی کاری جوانان و خصوصا بسیاری از جوانان تحصیلکرده کشور است که مجلس و قوه مجریه و قضائیه همه باید در این  زمینه تدبیر کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه