مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان مطرح کرد؛

حذف بیش از ۴۰۰۰ بیمه شده در حوزه قالیبافی و صنایع دستی گیلان

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان گفت: بعد از بررسی های انجام شده بیش از چهار هزار بیمه شده در این دو رشته حذف شدند.

حذف بیش از ۴۰۰۰ بیمه شده در حوزه قالیبافی و صنایع دستی گیلان

به گزارش ۸دی، به نقل از دیارباران، جمیل حق پرست در نشست با فرماندار فومن که بعد از ظهر چهارشنبه در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به وجود خلاهای بسیار در ساختار سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: متاسفانه ساختار تشکیلاتی مناسبی همانند صندوق بازنشستگی در این سازمان وجود ندارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار بیمه شده در رشته های قالیبافی و صنایع دستی در استان ثبت شده بود، گفت: اما آنچه که در عمل دیده می شود چیزی غیر از این بوده و این نشان دهنده نقص در ساختار سازمانی است.

وی به حذف بیش از چهار هزار بیمه شده در این دو حوزه درگیلان اشاره و تأکید کرد: متاسفانه سوء استفاده از برخی موارد توسط مردم دلیل وجود این ضد و نقیض در آمار است.

حق پرست با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار برای گیلان در نظر گرفته که تنها حدود ۳۳ درصد آن در حوزه عمرانی تخصیص یافته است، افزود: مجموعه تأمین اجتماعی بدون بودجه دولت دو هزار میلیارد تومان پرداختی و یک هزار میلیارد تومان نیز وصولی در سال جاری داشته است.

وی با اشاره به اینکه این تنها ۵۰ درصد از پرداختی های سازمان را تأمین می کند، گفت: با همکاری همه مسئولان امر تلاش شده تا با توجه به شرایط هیچ اختلالی در نظام پرداختی رخ ندهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان به بهره مندی هشت هزار و ۵۰۰ نفر در استان از بیمه بیکاری اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه حدود هفت میلیارد تومان بیمه بیکاری در گیلان توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده که می توان به جرأت گفت به دلیل همان نقص ساختاری تنها نیمی از این افراد بیکار هستند.

حق پرست با بیان اینکه گیلان دارای ۱۰۶ هزار مستمری بگیر نیز است، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود مسئولیت سنگین در حوزه تأمین اجتماعی این سازمان در استان و شهرستان ها عملکرد مطلوبی به نمایش گذاشته است.

وی تأمین اجتماعی را یک سازمانی عمومی غیر دولتی دانست و گفت: یکی از وظایف این سازمان ارائه خدمات اجتماعی در سطح جامعه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه نسبت پشتیبانی تعداد بیمه پرداز به مستمر بگیر به عنوان یک شاخص مهم ارزیابی وضعیت سازمان در استان است، افزود: متاسفانه وضعیت در کل کشور مطلوب نبوده و براساس گزارشات ۵.۸ نفر در کشور بیمه پرداز در مقابل یک نفر مستمری بگیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه پایین ترین نسبت این حوزه مربوط به استان با ۳.۸ نفر بیمه پرداز به یک مستمری بگیر است، اظهار کرد: ایجاد اشتغال یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت است.

حق پرست گیلان را پیرترین استان کشور دانست و ادامه داد: متاسفانه وضعیت استان در زمینه اشتغال خوب نیست و برخی در خارج از استان اشتغال و حق بیمه خود را  پرداخت می کنند و هزینه های خود در هنگام بیکاری و مستمری بگیری را برای استان به ارمغان می آورند.

در ادامه این نشست فرماندار فومن نیز با اشاره به مسئولیت سنگین سازمان تأمین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به قشر عظیمی از جامعه، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد این سازمان در حوزه شهرستان مطلوب بوده است.

میرشمس مومنی زاده با اشاره به مراجعات گسترده مردمی به این سازمان، افزود: تلاش مسئولان این سازمان در شهرستان فومن به گونه ای بوده که کمترین شکایت و نارضایتی از سوی مردم وجود دارد.

وی گفت: به رغم وجود عملکرد مناسب از سوی این سازمان انتظار می رود که مسئولان امر تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تربیشتر و ارتقا دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه