آیت الله قربانی:

انتظار داریم دولت تدبیر مشکلات کشاورزان را رفع کند/ برای افراد بی جهت پرونده سازی نکنید

امام جمعه رشت گفت: عرض من این است که آبروی هم را نبرید و برای افراد بی جهت پرونده سازی نکنید زیرا همین چیزها است که افراد را تا مرحله ی کفر می رساند.

انتظار داریم دولت تدبیر مشکلات کشاورزان را رفع کند/ برای افراد بی جهت پرونده سازی نکنید

به گزارش ۸دی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبرک دهه کرامت، اظهار داشت: امام هشتم از پدری به نام موسی ابن جعفر(ع) در ۱۹ ذی القعده متولد شد و در آخر صفر به شهادت رسید و سن مبارک ایشان حدود ۵۵ سال بود، ایشان ۲۰ سال امامت کردند  که ۱۸ سال آن را در مدینه و ۲ سال آخر را مجبور به مهاجرت بودند.

وی با اشاره به اینکه برای درک چرایی پذیرش دعوت مأمون از سوی امام باید تاریخ را ورق بزنیم افزود: فرزندان هارون بر سر خلافت درگیر بودند و هارون بعد از خودش امین را خلیفه و مأمون را ولیعهد کرد برای اینکه می خواست دل بنی عباس و ذبیده را به دست بیاورد.

وی افزود: امین آدم عیاش و خوش گذرانی بود و همیشه مشغول لهو و لعب بود اما مأمون آدمی زیرک، دانشمند و دارای فکر سیاسی بود و به این جهت خود را یک سر و گردن از برادرش بالاتر می دید.

قربانی گفت: مامون نمی توانست ببیند که خودش ولیعهد باشد و امین خلیفه. بر سر همین قضایا غیر عرب ها و بالاخص ایرانی ها که از بنی عباس دل خون داشتند. تصمیم گرفتند امین را از گردونه خارج و مأمون را بجای او بنشانند. امین نا پخته لشگری را به ایران، شهر ری فرستاد و شکست خورد. پس از آن جنگاوران مأمونبه بغداد لشگر کشی کردند و سر امین را برای برادرش آوردند.

قربانی اظهار کرد: طبعا در دنیای اسلام تنش هایی به وجود امد. اولا بنی عباس که خود را در معرض خطر میدیدند، ثانیا یک عده از علویون از حکومت عباسیان و طبعا از مأمون ناراحت بودند در شهرهای مختلف سر و صداهایی به وجود آوردند و بیم آن می رفت که حکومت بزرگ دنیای اسلام در خطر باشد. مأمون از یک طرف می خواست صدای سادات را خاموش کند و از طرفی عباسی های طرفدار امین را ساکت کند. با دیگران مشورت کرد شخصی را بیاورد که همه او را قبول داشته باشند و وجیه الملت باشد. همه علی ابن موسی الرضا را پیشنهاد کردند.

وی افزود: طبعا مأمون می خواهد سر و صداها را خاموش کند و نمیخواهد خلافت را از دست بدهد. کسی که برادرش را می کشد و سرش را روی درخت آویزان می کند و می گوید هرکس من را دوست دارد این را لعنت بکند. مردم هم شروع به نفرین کردن مأمون می کنند. بعضی به سویش سنگ پرتاب می کنند. مأمون برای حفظ آبرو و خاموش کردن مردم از امام رضا دعوت می کند تا ولیعهد شود. و می گوید اگر نپذیری چاره ای جز کشتن تو نداریم. امام که می بیند مرگش در مدینه هدر رفتن خونش است. ترجیح می دهد بپذیرد و فضای بازی را که در ایران برای تبلیغات اسلامی مهیا می شود را آغاز کند.

قربانی اظهار داشت: امام به مردم می فهماند که برای حکومت و خلافت نمی رود. ایشان می گوید که میدانم خلافت به من نمی رسد. اما برای اهداف بلندتری می روم. که مقام معظم رهبری در یکی از سخنانش فرمود؛ اسا کار مقدس امام رضا کار تبلیغاتی و فرهنگی بود. حضرت برای بیان این مطالب ناگفته ی دنیای اسلام این قضیه را پذیرفت. ایتدا به مزار پیغمبر و برای جدش بی تابی کرد. کسی که دغدغه ی حکومت و خلافت را دارد اینقدر بی تاب نمی شود. بلکه می خواست به مردم بفهماند.برای ریاست نمی رود. برای هدفی والاتر میرود.

امام جمعه رشت گفت: امام رضا از مدینه بیرون رفت و وارد نیشابور شد. ۷۰۰۰۰ نفر به استقبال ایشان رفتند. مردم از ایشان درخواست کردند که حدیثی برایشان بگوید. حضرت حدیث سلسله الذهب را برای مردم گفت. چون تمام سلسله های روایت طلاگونه و مورد اتفاق است. حضرت فرمود؛  پدران ما از علی ابن ابی طالب و ایشان از پیامبر و او از جبرئیل نقل کرد که کلمه ” لا اله الا الله” دژ محکم اسلام است و هر کس این کلمه را بگوید وارد این دژ  می شود و از عذاب الهی در امان خواهد ماند.

وی افزود: اما حضرت در ادامه می فرماید که این وارد شدن شرط هایی دارد و یکی از شروط آن من هستم. اگر کسی ” لا اله الا الله ” بگوید اما ولایت ما را قبول نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.  زمانی که مأمون حضرت را برای ولایتعهدی می برد، حضرت به مردم هشدار می دهد که من اگر می روم به جبر و ناچار است تا بتوانم احکام و معارف فراموش شده ی اسلام را احیا کنم و به شما می گویم اگر من را به عنوان امام هشتم قبول نداشته باشید کلمه ” لا اله الا الله” معنا پیدا نمی کند.

قربانی اظهار داشت: زمانی که امام ولیعهد شد مأمون به هر طریقی می خواست که ایشان را تضعیف کند اما هر چه بیشتر تلاش می کرد محوبیت آقا نزد مردم بیشتر میشد از این رو تصمیم گرفت حضرت را به شهادت برساند.  روایتی از حضرت رضا می فرماید که آن حضرت به حضرت عبدالعظیم فرمود سلام من را به مردم برسان و بگو نگذارند شیطان بر آنها مسلط شود. برادران و خواهران ما موظفیم در نماز جمعه خودمان و شما را به تقوی الهی دعوت کنیم که از ابزار محافظت از شیطان است. در ادامه حضرت می گوید : به دوستان من بگو در امانت خیانت نکنند، با هم دوستی کنند و به زیارت هم بروند، با هم قهر نکنند مگر برای رضای خداو امر به معروف. این دستورات سبب می شود شما به من نزدیک شوید. ”

امام جمعه رشت در پایان خطبه اول گفت: آخرین عرض من این است که آبروی هم را نبرید و  برای افراد بی جهت پرونده سازی نکنید. همین چیزها افراد را تا مرحله ی کفر می رساند.

 

آیت الله قربانی در خطبه دوم با اشاره به اینکه آزادگان ما رفتند و پس از چندین سال برگشتند و زشت ترین کارها را با آنها انچام دادند که حتی نمی شود بر زبان آورد اظهار داشت: این ها را گرسنه نگه می داشتند. از آنها در خواست ارتباطات نا مشروع می کردند، واقعا دوران سختی برای آزادگان ما بود که به حمدالله با رو سفیدی برگشتند.

وی در ادامه افزود: خدا رحمت کند حجت الاسلام ابوترابی راکه در دوران اسارات راهنمای آزادگان ما بود. خداوند به اینها خیر دنیا و آخرت بدهد. ما هم وظیفه داریم حرمت آنها را نگه داریم. نظام هم وظیفه دارد مشکلاتشان را رفع کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ۲۸ مرداد در پیش است گفت: آمریکایی ها  برای حکومت ملی مصدق و برای ساکت کردن اوضاع کودتایی تدارک دیدند  و خود را فدایی شاه نشان دادند و شاه فراری را باز گرداندن و حالا پس از ۲۰ و اندی سال اموال این ممکلت را به تاراج بردند. من توصیه می کنم فیلم معمای شاه را ببینید تا بفهمید چگونه  توطئه ها را علیه مردم شکل دادند تا خود را ثابت کنند.

قربانی اظهار کرد: خدا را شکر آن روزها را پشت سر گذاشتیم و طاغوت را به زباله دان تاریخ انداختیم و امیدواریم در آینده نیز با داشتن رهبری آگاه و دولت در خدمت و مسئولین مقید به ولایت بتوانیم پرجم این انقلاب را به حضرت حجت برسانیم.

وی با بیان اینکه این روز ها سالگرد جنگ ۳۰۰ روزه ی حزب الله با اسرائیل است گفت: هنوز هم لبه ی پرتگاه جنگ هستیم اما قهرمان عرب سید حسن نصرالله می گوید هنوز هم اگر جنگی پیش بیاید قادریم اسرائیل و صهیونیست را نابود کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه من به کشاورزان که در این هوای گرم در مزارع و باغات مشغول کارند خدا قوت می گویم اظهار داشت: خداروشکر به خودکفایی رسیدیم و امسال ۲ میلیون تن گندم صادر کردیم.

وی افزود: کشاورزان باید دلخوشی داشته باشند، اگر جنسشان را می خریم پولشان را زود بدهیم زیرا آنها با همین پولها زنده اند و اگر چهار ماه چای بچینند و هنوز پول خود را نگیرند از زندگی می افتند.

قربانی با بیان اینکه من هم چنین از صدا و سیما تشکر می کنم که گرفتاری و مشکلات کشاورزان را نمایش می دهند گفت: از جمله ی  این مشکلات خرابی محصولات به خاطر باران و شرایط  هوا بود که پول بیمه ی کشاورزان پرداخت نشد.آیا این ظلم به کشاورزان نیست؟

امام جمعه رشت در پایان خاطرنشان کرد: ما از دولت تدبیر و امید انتظار داریم از وزیر اقتصاد از وزیر کشاورزی و از معاون رئیس جمهور جناب نوبخت که خودش فرزند این دیار است انتظار داریم که مشکلات کشاورزان را رفع کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه