اگر آقای جلیلی درمذاکرات ایستادگی نمی‌کرد هیچگاه به این دستاورد هسته‌ای نمی‌رسیدیم

امام جمعه موقت رشت گفت: اگر ایستادگی و باج ندادن های آقای جلیلی به طرف های غربی و زحمات فراوانش در دوره قبل نبود هیچ گاه به این نقطه از موفقیت هسته ای نمی رسیدیم.

اگر آقای جلیلی درمذاکرات ایستادگی نمی‌کرد هیچگاه به این دستاورد هسته‌ای نمی‌رسیدیم

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های امروز نماز جمعه رشت با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: متنی که امضا شد یک بیانیه هسته ای بود نه توافق نهایی؛ تا مجلس های دوطرف تایید نکنند نهایی نمی شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نگاه ها به این بیانیه متفاوت است، خاطرنشان کرد: عده ای آن را مطلوب می دانند و عده ای هم نگاه بد بینانه به آن دارند. هر دو نگاه افراطی و تفریطی است.

وی با تصریح بر اینکه هم ما و هم غربی ها به برخی از اهداف خود رسیدیم و به برخی هم نرسیدیم، گفت: در واقع یک توافق دو سر برد بوده است یا اگر بدبینانه بخواهیم نگاه کنیم دو سر باخت است.

حجت الاسلام شفیعی زاده افزود: در دنیا سابقه نداشته که کشورهای بزرگ و قدرتمند بیایند و با یک کشور کوچک سر میز مذاکره بنشینند زیرا همیشه در پی زورگویی بوده اند و هستند.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری اصلی ترین عامل پیروزی ما در این مذاکرات بوده است، بیان کرد: اگر ورود ایشان در چند مرحله از این توافق نبود و با بیاناتشان راهکار نمی دادند حتما شکست بزرگی می خوردیم.

وی ایستادگی مردم را عامل بعدی موفقیت دانست و با اشاره به اینکه اگر دارای توان بازدارندگی نبودیم با ما مذاکره نمی کردند، خاطرنشان کرد: جهاد علمی دانشمندان هسته ای مخصوصا آن شهدای عزیز هسته ای مان نقش بسزایی در پیروزی امروز ما حاصل کرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به تخریبهایی که گاهاعلیه دیپلمات های قبلی کشور انجام می گیرد، تاکید کرد: مسئولین به یاد آورند و فراموش نکنند که اگر ایستادگی و باج ندادن های آقای جلیلی به طرف های غربی و زحمات فراوانش در دوره قبل نبود هیچ گاه به این نقطه از موفقیت هسته ای نمی رسیدیم.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: هیچ جریان، خط، گروه و حزبی حق مصادره این مذاکرات به نفع خود را ندارد و نباید این مذاکرات را ابزار سیاسی خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود: گرچه این توافق شاید قدری فشار اقتصادی مردم را کم کند اما مسئولان مطالبات مردم را حتما باید لحاظ کنند و توجه به تولید، اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی نباید هرگز فراموش شود.

خطیب جمعه رشت اضافه کرد: دو فردای دیگر با بهانه های مختلف تحریم ها را بر می گردانند پس لازم است از اصول اقتصادی کشورمان دست برنداریم و بر تولیدات داخلی تکیه کنیم.

حجت الاسلام شفیعی زاده تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد مبارزه را ادامه می دهیم و دست از حمایت ملتهای آزاده همچون فلسطین و لبنان و بحرین و یمن و … بر نمی داریم.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه مسئولین توجه کنند که امنیت پایدار ما باید حفظ شود، اظهار داشت: نباید از مسائل دفاعی، موشکی و امنیتی مان کوتاه آمده و بی اعتمادی و بد عهدی غربی ها را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید قوی تر عمل کند، ابراز نمود: تذکر بنده به مسئولان دیپلماسی کشور این است که جواب دندان شکنی به یاوه گویی و بی ادبی غربی ها بدهند و توددهنی بزرگی بزنند نه اینکه همیشه ساکت بمانند.

 

خطیب جمعه رشت افزود:عربستان گفت اگر ایران به توافق پایبند نباشد ما به ایران حمله می کنیم(خنده نمازگزاران) این حرف گزاف را در حالی بر زبانشان جاری می کنند که بزدلی و ترسو بودنشان بر همه آشکار است.

وی با اشاره به اینکه هرچه از انقلاب می گذریم شرایط فرهنگی ما سخت تر می شود، اذعان داشت: وضعیت عفاف و حجاب جامعه روز به روز نا مطلوب تر می گردد که باید توجه ویژه ای به این امر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه