برخورد روانشناسانه با بدحجابان در پذیرش حجاب بسیار موثر است

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان برلزوم برخورد روانشناسانه با بدحجابان تاکید وبالاترین راه روانشناسی را راه وحی دانست.

برخورد روانشناسانه با بدحجابان در پذیرش حجاب بسیار موثر است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی ۸دی نیوز، مینا مهدوی در نشست خبری حجاب و عفاف درسپاه قدس گیلان با تاکید براینکه ظرافت های قرآن برای بیان حکم حجاب بسیارجالب وزیباست، اظهارکرد: درسوره نور، ابتدا به مردان مومن وبعد به زنان دستورمی دهد، بریده بریده به نامحرم نگاه کنید، وسپس حکم حجاب را بیان می کند که نشان می دهد، اگرمردان چشم چرانی کنند به حجابِ زنان آسیب می زند ومردان درمورد حجاب، مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه اوج روانشناسی دربرخورد با مخاطب را درآیات قرآن می بینیم، افزود: زن یک مخاطب حساس و لطیف است وقرآن دقیقا، با لطافت آیات حجاب را بیان می کند.

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان بر لزوم برخورد روانشناسانه با بدحجابان تاکید و بیان کرد: باید طوری به بدحجاب مسئله را گفت که به روح او ضربه نخورد و نحوه بیان، تبلیغ و لحن ما برای اثرگذاری در مخاطب بسیار مهم است.

مهدوی با بیان اینکه اسلام درمورد مسائلی که باعث می شود، هضم بحث حجاب آسان شود، بسیار صحبت کرده است، گفت: روابط جنسی بین زن و شوهر، ازدواج راحت، زود وآسان در اسلام مورد تاکید قرار گرفته اند ومثلا برای متاهلان سه مرتبه درشبانه روز درکنارهمسر بودن را توصیه می کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند با توجه به موقعیتِ افراد درمنزل ویا بیرون ازآن، احکام پوشش را بیان می کند، تاکید کرد: بانوان درمنزل خود راحت هستند و متاهلان روابط جنسی وعاطفی با همسرخود دارند که این موجب می شود، برای خروج ازمنزل، رعایت حجاب برای انسان سخت نباشد که دراسلام به این موضوعات توجه شده است.

مسئول آموزش حوزه علمیه خواهران گیلان، بالاترین راه روانشناسی را راه وحی دانست و افزود: اگرقصد درمان بدحجابی را داریم باید برنامه بلند مدت وکوتاه مدت برای آن داشته باشیم وچگونگی برخورد وگفتن ما، درامربه معروف ونهی ازمنکر وتشخیص درست انتخاب روش ها درمقابل مخاطبان وتربیت هادی باید مورد توجه قرار بگیرد، بطوریکه بدحجاب خود حجاب را انتخاب کند و اگر با زور این اتفاق بیفتد، دوامی ندارد.

مهدوی بیان زیبایی ها وهمه جانبه نگریِ اسلام، حقوق واقعی زن و برانگیختن عواطف زنانه درارتباط با خدا و شخصیت دادن به زن در بیان مباحث حقوق خانواده را در پذیرش حجاب از سوی بانوان، بسیار موثرعنوان و تصریح کرد: وظایف زنان درمورد حجاب از سوی بانوان بیان شود زیرا، بیان مسائل از جانب مردان با آسیب هایی همراه است و بدون شناخت روحیات زنان وعدم درک علت بد حجابی بانوان، توصیه هایی همراه با انتقادات تند می شود که کارایی ندارد و باعث بد بینی به اسلام می شود.

وی انتخاب عنوانهای جدید برای برگزاری مباحث وهمایش های حجاب و عفاف را توصیه کرد و گفت: می توانیم ازعناوین دیگری مثلا بازیابی هویت زنانه، برای برنامه هایی با محتوای حجاب و عفاف استفاده کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه