مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی گوهرشاد در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

ضرورت تبیین و روایت درست از تاریخ انقلاب/ انقلاب اسلامی به ما هویت داد، یک استقلال هویتی

“مینا مهدوی” مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی گوهرشاد با بیان اینکه باید تاریخ انقلاب را درست روایت کنیم گفت: انقلاب اسلامی به ما هویت داد، یک استقلال هویتی. باید خودمان دست به کار شویم و نباید دست روی دست بگذاریم تا فلان مسئله حل شود، این که فکر کنیم همه مسائل از خارج درست می شود، یک بی هویتی محض است.

ضرورت تبیین و روایت درست از تاریخ انقلاب/ انقلاب اسلامی به ما هویت داد، یک استقلال هویتی

“مینا مهدوی” مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی گوهرشاد در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به جنایت های رژیم شاهنشاهی علیه ملت ایران، اظهار کرد: این رژیم، هویت انسانی، احتماعی و سیاسی ملت ایران را به عنوان یک کشور شیعه گرفت که همچنان ردپای آن وجود دارد و هنوز هم خائنین در جهت رساندن کشور به همان بی هویتی هستند.

وی با بیان اینکه باید انقلاب اسلامی را درست روایت کنیم گفت: انقلاب اسلامی به ما هویت داد، یک استقلال هویتی. باید خودمان دست به کار شویم و نباید دست روی دست بگذاریم تا فلان مسئله حل شود، این که فکر کنیم همه مسائل از خارج درست می شود، یک بی هویتی محض است.

این کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه انقلاب آمد تا استقلال فرهنگی ایجاد کند و دین و دیانت را به صورت کامل اجرا کند، بیان کرد: انقلاب یک تحول درونی است، حالتی که جوششی در انسان ایجاد می کند که به فهم و درک برسد.

مهدوی با بیان اینکه انسان در خواب را نمی توان بیدار کرد، بیان کرد: اولین شرط فهم انسان یقظه به معنی بیداری و بیدار شدن و سپس تفکر است که هرچه انسان به خودآگاهی برسد و عزت نفس را بچشد و درک کند یعنی”آنجه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد” را درک می کند.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی ها پیشینه خوبی دارند، افزود: در روایات داریم که مومن تیزهوش است چون به نورالهی وصل است. قدر شیعه بودمان را بدانیم. پدرمان حضرت علی باب علم هستند. همین که اسم و محبتشان را در سینه داریم علومی به جان مان عارض می شود. ما علم خوبی داریم، کافیست به خودمان بیاییم و به داشته هایمان نگاه کنیم.

مهدوی ادامه داد: قران ما کامل و یک منبع علمی دینی است و یک معجزه تا قیامت است، عصای موسی در زمان خودش معجزه بود ولی قران معجزه ای برای تمام اعصار است. این در حالی است که قرآن کریم در خارج از کشور یک کتاب علمی قلمداد می شود که از آن استفاده می کنند.

مدیر مجتمع آموزشی گوهرشاد با بیان اینکه مسلمانان باید قدر این منبع علمی را داشته باشند بیان کرد: منبع علم در دستان ما است. پایه علوم غربی ظاهربینی است و ریشه ای ندارد اما علم در دستان ما است و علم الهی به همه مسائل پاسخگوست.

این کارشناس مسائل دینی و تربیتی با اشاره به الگوسازی در سبک زندگی ایرانی – اسلامی، تصریح کرد: انقلاب آمد تا در خدمت انسان باشد نه اینکه انسان در خدمت حیوانیت باشد.
الگو آن کسی است که عاقبت به خیر شد و رفت. در همین دنیا برای شهادت دوید و تلاش کرد و گفت: مرد میدان ما هستیم. حاج قاسم وقتی می گوید: “انقلاب اسلامی حرم است” یعنی در هر جایگاهی که هستی باید بدانی آنجا حرم است و حرمت نگهداری و درست عمل کنی.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه