۷ کاندیدای پراقبال انتخابات مجلس از حوزه رشت چه کسانی هستند؟

۷ کاندیدای پراقبال و دارای مقبولیت عمومی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از حوزه رشت چه کسانی هستند؟

۷ کاندیدای پراقبال انتخابات مجلس از حوزه رشت چه کسانی هستند؟

به گزارش ۸دی نیوز، استان گیلان ۱۳ کرسی در بهارستان دارد و محمد حسین قربانی، حسن خسته بند، محمود شکری، حسن تامینی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، جبار کوچکی نژاد، عطاالله حکیمی، محمد مهدی رهبری، مهرداد لاهوتی، حمید رضا خصوصی،  صفر نعیمی، ناصر عاشوری و ابوذر ندیمی در انتخابات مجلس نهم با رای مردم گیلان وارد مجلس شدند.

از برخی از نمایندگان کنونی استان گیلان به عنوان گرینه‌های اصلی در انتخابات آینده مجلس نام برده می‌شود؛ در این یادداشت ۷ کاندیدای احتمالی که دارای بیشترین اقبال عمومی در حوزه انتخابات شهرستان رشت هستند را معرفی می‌کنیم ( ترتیب اسامی کاندیداهای احتمالی تصادفی است)؛

این یادداشت به صورت ماهانه و تا برگزاری انتخابات ارائه می‌شود.

از افرادی که زمزمه‌های ردصلاحیت شان شنیده میشود و فعالان فتنه ۸۸ به دلیل عدم مقبولیت عمومی در این یادداشت تحلیلی نامی برده نمی‌شود؛

سردار سیدعلی آقازاده؛ نماینده مردم رشت در مجلس هشتم، فرمانده سابق بسیج و ناحیه انتظامی گیلان، مدرس دانشگاه؛ سردار آقازاده دارای محبوبیت خاصی در بین مردم رشت است.

” آقا سیدعلی” شهرباران مدیری مقتدر، متواضع و با کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس و پس از آن است، مردی که در دوره گذشته نیز با حدود هزار و ۲۰۰ رای از نمایندگی مجلس بازماند.

سردار آقازاده با کمک دوستان انقلابی‌اش یکی از شانس‌های تصدی کرسی حوزه انتخابیه رشت در مجلس دهم است، وی در کنار سردار علیزاده در انتخابات گذشته رشت تأکیدشان بر برخورد با خرید آرا و تخلفات برخی کاندیداها بود.

وی فردی بی‌حاشیه، با اخلاق و مردمی است.

سردار نظرعلی علیزاده؛ کارشناس ارشد مدیریت، مدرس دانشگاه و فرمانده سابق بسیج گیلان و سپاه قدس استان گیلان، سرداری که از وی به عنوان مغز متفکر جریان‌سازی در جبهه اصولگرایی گیلان یاد می‌شود.

سردار علیزاده رئیس مجمع عالی بسیج گیلان است و هرگز سپاه و بسیج را به قصد مسئولیت در سایر حوزه‌‌ها ترک نکرد، سردار را با چفیه ای که همواره بر گردن دارد می‌شناسند؛ سرداری که شاید به قصد حکمیت و رهبری جریان اصولگرایی و نیروهای مومن و انقلابی گیلان از خودگذشتی کند و به شیوه سردار قهرمان گیلانی “ماسک را که همان کرسی بهارستان در مثال امروزی باشد” به عزیز دیگری بدهد؛ هرچند که سردار اقبال زیادی در بین مردم دارد و در صورت حضور در انتخابات و کاندیداتوری یکی از برگ‌های برنده اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم خواهد بود.

سردار علیزاده معتقد است در مهلت قانونی کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند و مخالف شدید تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است.

سیدولی‌اله عظمتی؛ دکترای مدیریت استراتژیک و فرماندار سابق رشت، فرد محبوب خانواده‌های شاهد و ایثارگر؛ فردی که هم برادرش و هم برادر همسرش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

دکتر عظمتی، فرمانداری و فرماندهی سپاه را در چند شهرستان گیلان سپری کرده و جوان‌گرایی و بها دادن به نیروهای متخصص از مهمترین ویژگی‌های وی است، وی به مدیر جهادی و مقتدر معروف است و در دوران فرمانداری‌اش در مرکز گیلان ثابت کرد که هرگز به جناح و فرد خاصی و حنجره‌های اجاره‌ای باج بده نیست و منافع مردم برایش مهمترین است.

در حالیکه شورای سوم رشت منحل شد، فرماندار رشت در مصاحبه‌ای تاریخی پرده از بسیاری از هشدارهایش برداشت و بار دیگر برای همه ثابت شد که یکی از پاکدست ترین فرمانداران گیلان، عظمتی بوده است.

عظمتی در حالیکه سالها فرماندار مرکز گیلان بود و در حوزه اشتغال‌زایی فعالیت‌های زیادی انجام داد برای اشتغال دو فرزند پسر تحصیل‌کرده خود کاری نکرد و اشتغال جوانان را به استخدام و پست‌های فامیلی  ترجیح داد.

وی این روزها طرفداران بسیاری علی رغم بخش مرکزی در بخش‌های دیگر دارد و بیشترین اقبال وی در بین بخش‌ها مربوط به بخش کوچصفهان است.بسیاری عظمتی را رکوددار کسب آرا در انتخابات آتی می‌دانند. امری که باید منتظر ماند و نتیجه را دید…

جبار کوچکی‌نژاد؛ نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس؛ نماینده مظلوم و انقلابی رشت، نماینده‌ای که علی‌رغم هجمه رسانه‌ای گاه و بیگاه برخی منفعت‌طلبان ابرو خم نکرده و فقط به مردم فکر می‌کند.

نماینده‌ای که نشان داده هرگز در برابر فتنه‌گران سکوت نمی‌کند و همواره پیگیر مشکلات مردم است؛ از ایجاد شعبه تامین اجتماعی در سنگر گرفته تا رفع مشکل بیکاری و اشتغال و مسکن هزاران جوان رشتی از اموراتی است که در کنار قانونگذاری کوچکی‌نژاد پیگیر آنها است.

کوچکی‌نژاد دارای طبع بلندی بوده و مدیری خاضع است؛ دفتر ملاقات مردمی کوچکی نژاد در کنار دفتر دکتر تأمینی از شلوغ‌ترین دفاتر مراجعات مردمی نمایندگان به شمار می‌آید، نماینده‌ای که به جای اجاره سایت و تبلیغات پوشالی با محبت و خرد فردی و جمعی قلب‌ها را اجاره کرده است.

 

دکتر حسن تأمینی؛ نماینده شاگرد اول رشت، وی بالاترین رای را در دوره قبلی انتخابات کسب کرد و راهی بهارستان شد؛ محبوبیت وی علاوه بر لشت نشا در کوچصفهان نیز مثال‌زدنی است.

دکتری که نشان داده علاوه بر دکترای تخصصی دارای دکترای اخلاق نیز هست و در برابر نقد یک رسانه ارزشی به جای سیره ابوشکایتی، سیره همدلی و همزبانی را سرلوحه کار قرار داد و از رسانه منتقد تقدیر کرد!!!

دکتر تأمینی را حلال مشکلات بهداشت و درمان می‌دانند؛ مردی که هرگز از خطوط قرمز عبور نکرده و سینه‌چاک هیچ حزبی نیست.

دکتر مظفر نامدار؛ پژهشگر و استاد برجسته دانشگاه، دارای اندیشه‌های ناب اسلامی و طرفدارانی از جنس جوانان انقلابی؛ وی به همره چند کاندیدای دیگر ثابت کردند که پول و ثروت در کسب آرا نقشی ندارد؛ چرا که با کمترین هزینه در دوره گذشته رای بالایی را کسب کردند.

دکتر نامدار مردمی ساده و صادق و مردمی است و علی رغم جایگاه بالای علمی‌اش هرگز به دنبال کسب کرسی‌های مسئولیتی نبوده و پژوهش و تدریس را به دیگر امورات ترجیح داده است.

علی محمد جلوه؛  معلم اخلاق و استاد دانشگاه؛ از اعضای شورای راهبردی حزب الله گیلان است که رجایی‌گونه در انتخاباتها حضور داشته و توانسته در دوه گذشته رای خوب و بالایی را کسب کند.

مسئولیت چندین گروه پژوهشی و عضویت در بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مرکز علمی از جمله فعالیت‌های علی‌محمد جلوه است، استاد جلوه علاقه خاصی به مطالعه دارد و همواره بیشترین وقت خود را صرف مطالعه، پژوهش و تدریس گذاشته است.

*اسماعیلی – جامعه شناس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سلام.
واقعا به نظرتون غیر کوچکی‌نژاد و تامینی اینا شانس بالایی دارن ؟
مستقل در پاسخ به سلام.
هم کوچکی نژاد و هم تامینی امسال میفتن
حسینی
سلام- تحلیلتون عالی بود. ممنون 8 دی خوب شد فتنه گرا و رد صلاحیتی ها رو باج ندادین و به خواست مردم حذف کردید
ناشناس
ما جوانان رشت این دوره همه به حاج خسرو قربانی رای میدیم.مگر دیگر نمایندگان تا الان چه کاری برای بیکاری جوانان این شهر کردن.
امیرحجت مرادی
با این متن آبروی این بنده خدا ها رو بردید و همچنین جریان اصولگرایی رو به ریشخند گرفتید خیلی افتضاح خیلی
محمد
خود گویی وخود خندی عجب سایت هنرمندی!!! چه جالب ببینیم وتعریف کنیم که از این لیست سراسر تعریف وتمجید چند نفر نماینده میشن
links
احسنت واقعا که دگماتیسم در شما موج میزنه اگر یک نفر از این 7 تا مخصوصا [...] اسمم رو عوض میکنم.... دوره [...] تموم شده گل پسر خیلی دگم هستید با [...] حالت تهوع گرفتم
ناشناس
اینهارااشتباهی آورده اید.باش تاصبح دولتش بدمد مردم دیگربه اصولگرایان رای نمی دهند.چراتوی گوش شمافرونمیره.مگه مجلس پادگانه
مستقل در پاسخ به
نمیفهمن دیگه حاجی نمیفهمن نرود میخ آهنین در سنگ...مرددم پاسخ کوبنده ای در انتخابات بهشون میدن
مری
احسنت بنده که سه نفر مورد نظرم دو تا شو همینجا انتخاب کردم
همسایه
واقعاً تحلیل خنده دار و با حب و وبغضی بود. مخصوصاً اشاره مکرر به محبوبیت برخی افراد در کوچصفهان(انگار نه انگار که شهر رشت 5 بخش داره و یکی از اونا کوچصفهانه) و عدم اشاره به اسم خیلی دیگر از افراد که احتمال رای آوریشون از لیست ذکر شده خیلی بیشتره.
نیروی ولایی
از پایگاه خبری که ادعای ارزشی بودن دارد انتظار نمیرود همچنین تحلیل کم مایه ای را در سایت خبری خویش بگذارد. آیا در اصولتان حذف دیگران در هر شرایطی است؟ درست است با [...] مخالف هستید ولی آیا اصلا ایشان را جزو شانس های برنده انتخابات نمیدانید؟! کمی از تقوا به دوراست!! بنده از شما انتظار بیشتری داشتم! واقعا آیا [...] شانسی برای پیروزی ندارد؟! یعنی از [...] و [...] و سایر سرداران شانسش کمتر است؟ سعی کنید برای آخرتتان نیز قلم بزنید . به خصوص در این ایام ماه مبارک توکلتان به خداوند باشد و اینقدر چپ و راست نکنید و همه را حذف نکنید تا خود بمانید! یادتان باشد همه ما رفتنی هستیم و با کینه و بغض و دشمنی به جایی نمیرسیم.
امین
من یک سوال دارم . این کارشناسان انتخابات از کجا میارید . مواظب باشید واسه انتخابات امریکا نبرند . چقدر شما ارزشی هستید بابا . عظمتی کی دکتر شد
سرباز
حضور همزمان سه سردار سپاه در حوزه انتخابیه رشت چه پیام و بازخوردی خواهد داشت!؟ کی باید از تاریخ عبرت بگیریم!؟ با ادامه بی تدبیری ها در اردوگاه اصولگرایی باید منتظر دومین شکست بزرک این جریان پس از انتخابات ریاست جمهوری باشیم...
کاکتوس
یعنی به نظر شما پول و ثروت نقشی در رای آوری نداره؟ که نوشتید . یعنی واقعا این آقایونی که الان نماینده شهر ما هستن بخاطر محبوبیتشون انتخاب شدن ؟ اینا هرکدومشون بالای 300 تا 400 میلیون کم کم هزینه کردن. همین الانش یکی از [...] انتخابی شما هر جا میره هزینه میکنه . خودش با زبون خودش گفت منم با گوش خودم شنیدم که میگفت : مردم از ما انتظار دارن خلاصه هر مجموعه و هیات و ... میریم دیگه این 100 ، 150 تومن رو باید بدیم دیگه. این یعنی چی؟ یعنی خریدن رای قبل از رفتن پای صندوق.
در حاشیه