امسال اعتکاف در رضوانشهر با برنامه های خاص انجام می شود

دبیر اجرایی ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان رضوانشهر از تشکیل این ستاد در راستای هماهنگی، بستر سازی و فراهم آوردن مقدمات این سنت حسنه خبر داد.

امسال اعتکاف در رضوانشهر با برنامه های خاص انجام می شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از رضوان خبر، محمد لطیفی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: ایشان می‌فرمایند مهم‌ترین چیزی که از آسمان به زمین می‌آید توفیق الهی است و مهم‌ترین چیزی است که از زمین به آسمان می‌رود اخلاص است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیط شهری، فضای مجازی و مکتوب، تدارکارت و پشتیبانی جهت پذیرایی از معتکفین، تامین شرایط بهداشتی و امنیتی، زمانبندی برنامه های معتکفین در طول سه روزه اعتکاف، برنامه ریزی حضور مبلغین و مبلغات جهت  برنامه های مذهبی، احکام و حلقه های معرفت، برنامه ریزی برگزاری اعمال ام داوود، تامین تغذیه فرهنگی معتکفین و اجرای برنامه های فرهنگی همچون طرح قرآن در زلال اعتکاف، از جمله اهم موارد مدیریتی در ایام اعتکاف می باشد.

دبیر اجرایی ستاد اعتکاف رضوانشهر تصریح کرد:  اعضای ستاد برگزاری ستاد در  تلاش است تا با تهیه منشور و آئین نامه اعتکاف با هدف یکسان سازی و هماهنگ سازی بین معتکفین از ساعت اولیه حضور تا روز پایانی بتواند یک تغذیه فرهنگی مناسب  داشته باشد و توجه به این نکته دارای اهمیت است که اعتکاف را نمی توان مرکز تفریحی قرار داد چرا که در اعتکاف نوجوان و جوان با نفس مبارزه می‌کند.

۳۲۶۵۳۶

وی درباره زمان اعتکاف گفت: بسیاری از مراجع بر روی این مسئله نظر مشترک دارند که هر زمانی که در آن روزه صحیح است، اعتکاف هم درست است و روزه اعتکاف از طلوع فجر آغاز می‌شود و غروب روز سوم تمام می‌شود و داخل کردن شب اول و چهارم جایز نیست.

لطیفی در مورد زمان ثبت نام گفت : از تاریخ ۹۴/۲/۱ لغایت ۹۴/۲/۱۱ در مسجد جامع رضوانشهر یک ساعت قبل از  اذان های ظهر و مغرب ، هیئت یا زهرا (س) ، حوزه علمیه خواهران ، پایگاه های مقاومت بسیج و تبلیغات اسلامی رضوانشهر انجام می شود .

وی در ادامه گفت: مراسم اعتکاف امسال دارای یک ویژه برنامه با عنوان معتکفین بهشت می باشد که برای اولین بار در شهرستان رضوانشهر اجرا می شود.

لطیفی از نکات بارز اعتکاف امسال به حضور مداحان و روحانیون برجسته اشاره کرد و گفت : با هماهنگی آستان مقدسه قم از سخنرانان کشوری و مداحان استانی در این مراسم استفاده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه