برخورد با رانت خواری در شهرداری/ منافع خصوصی نباید مهم‌تر از منافع عمومی باشد

شهردار رشت با تاکید بر اینکه در برخورد با رانت خواری ها بر اساس ساماندهی باید قوی تر عمل نمود، گفت: خدمات شهری بر مبنای فناوری اطلاعات انجام می شود و باید در حوزه ساختاری با تمرکزی بهتر عمل کنیم.

برخورد با رانت خواری در شهرداری/ منافع خصوصی نباید مهم‌تر از منافع عمومی باشد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی هشت دی نیوز، محمد علی ثابت قدم در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  مدیریت شهری یک فرآیند بلند مدت است و باید در قالب زمان امور را پیش ببریم اظهار کرد: این زمان شامل حال مردم و مسئولین می شود و بنابراین باید فرهنگ صبر را در شهر جاری کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر رشت مناسب نیست تصریح کرد:باید متناسب با شرایط امروز جهان، منطقه، کشور و شهر و محلات خود برای یک شهر برنامه ریزی کنیم و خروجی های ناشی از این امر را تبدیل به خدمات کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه باید توسعه درون زا را با نیروهای داخلی شهری به سمت جلو ببریم تصریح کرد: تا بر این اساس و بر مبنای سند چشم انداز ملی و استانی به توسعه نسبی برسیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری رشت هیچ نقطه غیر شفافی وجود ندارد افزود: در همه حوزه ها باید صحبت و از توان رسانه ها استفاده کرد.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه باید چیدمان نیروهای ستادی ما نسبت به صف بیشتر انجام شود ؛گفت: ما باید قبول کنیم که رشت یک ده نیست بنابراین شما نمی توانید با یک تمرکز در شهرداری مرکز به مردم خدمات بدهید باید قبول کنیم که رشت ۵۵ محله دارد.

وی با تاکید بر اینکه اختیارات باید به منطقه و ناحیه داده شود ،تصریح کرد: باید نگاه ما به محلات و محله محوری یک اصل باشد تا از رفت و آمدهای بی دلیل شهری کم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد با تجربه؛ مهم و با لیاقت اختیارات را در دست داشته باشند، خاطرنشان کرد: انضباط اخلاقی و رفتاری؛ کرامت شهروندان از امور اساسی است.

شهردار رشت با بیان اینکه انعطاف ناپذیری مدیران و پیچیدگی های سازمانی باعث می شود که نتوان خدمات ارائه کرد گفت: منافع عمومی باید مهم تر از منافع خصوصی برای ما و شهروندان باشد و شهر از توجه به منافع خصوصی برای دیگران لطمات ویژه دیده است و ما به فکر جلوگیری از رانت ها هستیم.

ثابت قدم با بیان اینکه باید عدالت در شهر مصداق عملی یابد، گفت: این عدالت در طول زمان تثبیت و به  سرمایه و ثروت شهروندان تبدیل شود.

شهردار رشت با بیان اینکه ما در دوره رکود اقتصادی به سر میبریم، خاطرنشان کرد: ملاک عمل ما قانون و رعایت اصول قانونی است اگر صبر کنیم می توانیم موانع را با ترتیب اولویت حل کنیم.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه در  برخورد با رانت خواری ها بر اساس ساماندهی باید قوی تر عمل نمود، خاطرنشان کرد: خدمات شهری بر مبنای فناوری اطلاعات انجام می شود و باید در حوزه ساختاری با تمرکزی بهتر عمل کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه ادامه پیاده رو های در دستور کار است، اظهار داشت: باید ظرفیت گردشگری شهر را بالا ببریم و باید به فکر بالا بردن ماندگاری مسافران در شهر باشیم و این امر نیازمند ارتقا و ایجاد زیر ساخت ها است.

وی با بیان اینکه اکثر افرادی که دستفروشی می کنند برای نان شب است، گفت: اگر قرار است موضوع حل شود باید با ساماندهی حل شود که ایجاد بازاچه های محلی یکی از این راه حل ها است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه زیر گذر رشتیان باید به اتمام برسد تصریح کرد: باید ادامه بلوار احسان بخش داشته باشیم و این نکته مدنظر است که شهر نیازمند ۱۵ ایستگاه آتش نشانی است.

وی راه اندازی فضای سبز و پارک های محلی در زمین های کوچک را مورد تاکید قرارداد و گفت: قبول کنیم که اگر صبر کنیم می توانیم موانع را با ترتیب اولویت ها برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه