از سرمایه گذاران واقعی و توسعه نگر حمایت جدی می کنیم

استاندار گیلان در جریان بهره برداری از سه طرح عمرانی، رفاهی و آموزشی در شهرستان رودسر گفت : از سرمایه گذاران واقعی که نگاه توسعه ای به استان دارند، حمایت جدی می کنیم.

از سرمایه گذاران واقعی و توسعه نگر حمایت جدی می کنیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم لزوم احترام و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران را در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید اجازه دهیم سرمایه از استان خارج شود.

وی با بیان اینکه نباید به اشتغال موجود در استان بسنده کرد و باید فراتر از آن گام نهاد، تصریح کرد: اگر می خواهیم مشکلات استان را در حوزه های مختلف همچون اشتغال، سرمایه، درآمد، فقر و اعتیاد و طلاق حل کنیم؛ بی تردید بخش اعظمی از اینها با ایجاد اشتغال برطرف می شود.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۵۰پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، بیان کرد: قسمتی از این پروژه هاناشی از مشکلات بخشی و مربوط به حوزه های آب، برق، گاز، بیمه، مالیات می باشد.

وی اضافه کرد: ۲۰تا ۲۵درصد این پروژه ها به مشکلات مدیریتی بر می گردد که در زمان حاضر در حال رفع شدن است.

دکترنجفی در ادامه سخنان خود به وجود فضای صمیمیت، تفاهم و همدلی در شهرستان رودسر اشاره کرد و گفت: همه اینها باعث شده تا شاهد رشد فزاینده توسعه این شهرستان باشیم و این روند به توسعه کمک شایانی می کند.

 

 

 

 

 

 

وی با ابراز نگرانی از برخی اختلافات کوچک و بزرگ در برخی شهرها در حوزه مدیران شهری که روند فرایند کار را با چالش مواجه ساخته، اظهار کرد: این روند نه تنها به توسعه کمک نمی کند؛ بلکه شهرها را از فرایند توسعه باز می دارد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ استان گیلان را از حیث فضای کسب و کار و آرامش در کشور بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس در یک سال اخیر، حائز رتبه نخست خواند و تصریح کرد: این امر نشان می دهد فضای همدلی و تفاهم در خدمات رسانی و نگاه دلسوزانه به توسعه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بدون حضور مردم و بخش خصوصی توسعه اقتصادی و اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان رودسر این مهم به خوبی با وفاق و همدلی همه مدیران و مردم محقق شده است.

دکتر نجفی به نگرانی دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با همه تلاش های انجام گرفته، تورم به خوبی کنترل و مهار شده و تورم بالای ۴۰درصد هم اکنون به زیر ۲۰درصد تنزل یافته و این نوید خوب و امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حیث مهار تورم از میانگین کشور دو درصد پایین تر است، آن را خوشحال کننده دانست و اضافه کرد: با گام هایی که دولت یازدهم در حوزه کاهش رکود اقتصادی برداشته از رکود نیز در آینده نزدیک خارج خواهیم شد.

 

 

 

 

 

 

به گفته دکتر نجفی؛ استان گیلان که تا پارسال در بحث بیکاری مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده بود، هم اکنون رتبه هشتم کشور را داراست و این نشان می دهد در استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری کارهای موثر و فراوانی انجام گرفته است.

وی همچنین به نگرانی خود در حوزه چای اشاره کرد و با بیان اینکه از ۳۲هزار هکتار باغ چای استان کمتر از ۱۰درصد آن زیر پوشش شبکه آبیاری قطره ای است، آن را مطلوب ندانست و گفت: همه ما در این زمینه سهل انگاری داشته ایم و نباید همیشه چشم به آسمان داشته باشیم.

وی در پایان از اعتبار لازم در بحث بهزراعی و اصلاح باغات چای خبر داد و گفت: این امر بی تردید باعث تشویق و ترغیب چایکاران برای ورود به عرصه کشاورزی و چایکاری خواهد شد.

استاندار گیلان صبح امروز (چهارشنبه) به منظور افتتاح سه طرح عمرانی، رفاهی و آموزشی شامل چند طرح توسعه عمران شهرداری رودسر در قالب افتتاح نمادین بلوار جدید الاحداث بلالم گسکر محله رودسر، پروژه ۲۴۰واحدی مسکن مهر رودسر و نیز افتتاح مدرسه شش کلاسه شهید اکبرنیا رودسر به این شهرستان سفر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه