وزیر پیشنهادی علوم ۴۰ تا ۴۵ رای بیشتر ندارد/ برخی به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر رای گیری شود فرد معرفی شده ۴۰ تا ۴۵ رای بیشتر ندارد گفت: اگر رئیس جمهور تمام تلاش خود را هم بکند این فرد ۶۰ تا ۷۰ رای بیشتر ندارد.

وزیر پیشنهادی علوم ۴۰ تا ۴۵ رای بیشتر ندارد/ برخی به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس هستند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با اشاره به معرفی فخرالدین احمدی ‌دانش آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ماجرای امروز وزارت علوم یکسری سرنخ هایی را باز می کند، تعدادی از افرادی که در وزارت علوم هستند حلقه و تیمی را تشکیل دادند که باعث استیضاح فرجی دانا شدند وهمان عوملی هستند که با معرفی توفیقی مخالفت کردند و رئیس جمهور این فرد را معرفی نکرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه من اعتقاد دارم که امروز نیز تغییری در روش رفتاری رئیس جمهور ایجاد نشده است افزود: چرا که تیمی که در وزارت علوم باقی مانده تیمی است که می خواهد همه چیز را در سیطره خود در آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه ماندگاری این حلقه بر این منوط است که وزیری که می آید با آنها هماهنگ باشد و حلقه اول این تیم شود گفت: این فردی که توسط تیم انتخاب شده است نفر اول حلقه آنها را تشکیل می دهد و در جریانات مختلف دانشگاه چه در ۱۸ تیر و چه در فتنه ۸۸ دانشگاه را به عنوان هدف قرارداده و به آنها کمک کرده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه مماشات کردن نظام با این افراد باعث شد که آنها از نظام طلبکار شوند خاطرنشان کرد: اگر این تیم در دانشگاه ماندگار شود رئیس جمهور همین افراد را معرفی می کند و این نکته قابل تامل است که افراد معرفی شده به تیم تعهد دارند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید از این فضا خارج شود، گفت: چرا که تیم های دیگری در دانشگاه است و در ستاد انتخاباتی ایشان هم تیم های دیگری حضور داشته اند که رئیس جمهور می تواند با آنها مشورت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تصریح بر اینکه اینگونه رئیس جمهور می تواند بن بست ها را بشکند و از آن خارج شود افزود: مجلس شورای اسلامی بر روی مواضع خود ماندگار است و اعتقاد دارد که نباید تجربه قدیمی تکرار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه این افراد مصمم هستند تا دانشگاه را به عنوان هزینه ای به مردم به عنوان پایگاه خود تحمیل کنند تصریح کرد: رئیس جمهور باید از این فضا دوری کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه اگر رای گیری شود فرد معرفی شده ۴۰ تا ۴۵ رای بیشتر ندارد گفت: اگر رئیس جمهور تمام تلاش خود را هم بکند این فرد ۶۰ تا ۷۰ رای بیشتر ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حلقه ای که در وزارت علوم خانه کرده است تلاش دارد که وزیر را تحمیل کند تا به اهداف خود برسد افزود: اگر از این راه موفق نشوند تلاش دارند ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس را از همین زاویه آغاز کنند و آغاز درگیری بین دولت و مجلس نهایتا مشکلاتی را برای مردم در پی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که مجلس برای اینکه از آسیب های بیشتر جلو گیری کند بهترین راه را انتخاب کرده که در مورد این گزینه پیشنهادی به دولت نه می گوید خاطرنشان کرد: دیروز دو وزیر آمدند و به سوالات مجلس پاسخ دادند و هر دو رای مثبت بالایی دریافت کردند و این نشان از همکاری دولت و مجلس دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مجلس تلاش می کند موانع را از جلوی پای دولت بردارد تا گرفتاری های مردم در بخش اقتصادی حل شود مجلس با تمام انرژی در کنار دولت است ولی منافع ملی و مردم خط قرمزهایی دارد که مقام معظم رهبری ترسیم کرده و مجلس شورای اسلامی از این خط قرمزها هرگز کوتاه نمی آیدچراکه اگر کوتاه بیایید مردم هرگز مجلس و نمایندگان را نمی بخشند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه رئیس جمهور وزیری با ویژگی های شعاری که دارد یعنی “اعتدال” معرفی کند گفت: اعتدال یعنی کسانی که به منافع مردم توجه دارد و در بزنگاه ها مردم را تنها نمی گذارند و اعتدال را حفظ می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه چنین گزینه ای در وزارت علوم فراوان است تصریح کرد: رئیس جمهور باید از این افراد که جامعه و مردم آنها را قبول دارند و مجلس نیز رای بالای ۲۰۰ نفر به آنها می دهد را معرفی کند چراکه این افراد با قدرت منافع دانشجویان و مردم را پی گیری می کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
شما مطمئن باش تو دوره بعدی مجلس تو همین حوزه رشت بیشتر از 10000 رای نمیاری . شماها پیام مردم رو در خرداد 92درک نکردید
در حاشیه