انتخابات مجلس بهانه ای برای سوءاستفاده از دولت/تحرکات برای تصرف کرسی‌های سبز بهارستان

با روی کار آمدن دولت یازدهم، بعضی از رسانه ها و نمایندگان مجلس درپی تشکیل فراکسیون اعتدال هستند همانطوری که از ظاهر آن مشخص است وظیفه اصلی اش، چشم پوشی کردن از اشتباهات و لابی کردن برای پیشبرد اهداف دولت است.

انتخابات مجلس بهانه ای برای سوءاستفاده از دولت/تحرکات برای تصرف کرسی‌های سبز بهارستان

به گزارش۸دی نیوز به نقل از دانا، تقریبا می توان گفت از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم بود که تحرکاتی برای تصرف صندلی های سبز بهارستان از سوی اصلاح طلبان و برخی از اعضای دولت شروع شد اما این در حالی بود که از آن زمان تا انتخابات مجلس حدود دوسال زمان باقی بود.

در حالی این تحرکات طی هفته های گذشته از سوی اصلاح طلبان بیشتر شده و به اوج خود رسیده است که برخی از نزدیکان به دولت به صراحت اعلام کرده اند که مجلس آینده باید با دولت همراه باشد.

محمود سریع القلم، شخصی که هنوز با توجه به اینکه چند وقتی نبود که به سمت مشاوری رئیس جمهور انتخاب شد چندین بار به ملت خدوم کشورمان توهین کرده نیز به صراحت گفته است که برای پیشرفت کشور دولت باید با مجلس هماهنگ باشد.

حسین مرعشی سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران سازندگی هم اخیرا در گفت‌و‌گویی با شرق هدف حزب کارگزاران از فعالیت مجدد این است که در انتخابات مجلس فعال شده و کاندیداهای همراه با دولت را به مجلس بفرستد، اظهار داشت: هم‌اکنون حزب در حال تجدید سازمان است. این بازسازی از شورای مرکزی شروع شده و به کمیته‌ها و کانون‌ها رسیده و قرار است نیروهای قبلی بازیافت شده و بعد هم عضوگیری جدید انجام شود.

مرعشی با تاکید بر اینکه حزب کارگزاران مشکل جذب نیرو ندارد تاکید کرد: حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس برنامه جدی دارد.
وی بزرگترین کمک حزب کارگزاران به دولت تدبیر و امید را «دفاع از تشکیل یک مجلس ملی، فراگیر و باصلاحیت» دانست و تصریح کرد:باید مجلس باکفایتی باشد که بتواند دولت را درک کرده و پشتیبانی کند؛ مجلس را باید از عناصری که بیشتر دنبال مسایل شخصی، باندی و جناحی خود هستند نجات دهیم.
عضو ارشد حزب کارگزاران دلیل اصلی ماندن اعضای حزب در قدرت‌هایی همچون مجلس و دولت را توانایی دانست و گفت: این به دلیل ارتباط آنان نبود.
یونسی در همین زمینه درحالی که چهار ماه بیشتر از فعالیت دولت نمی گذشت در جمع اعضا ستاد انتخاباتی روحانی گفت: برای انتخابات مجلس از هم‌اکنون فعالیت خود را آغاز کنید.
از سویی دیگر، مواضع اصلاح‌طلبانی که در دولت یازدهم به منصب رسیده‌اند، همچون علی یونسی، مبنی بر بقای ستادهای انتخاباتی حسن روحانی برای انتخابات مجلس، نشان می‌دهد که این بخش از اصلاح‌طلبان با جریان کارگزاران مجریان اصلی این پروژه هستند.
تبدیل کردن نمایندگان به «وکیل الدوله» 
تحرکات اخیر اصلاح طلبان و برخی گروه های سیاسی و رسانه های همسو با این افراد، این موضوع را به روشنی نشان می دهند که از همین حالا در پی تبدیل کردن تعدادی ازنمایندگان مجلس آینده به وکیل الدوله هستند.
 این افراد و رسانه ها دائما بر این طبل می کوبیدند که مجلس شورای اسلامی، شعبه دوم هیأت دولت شده است و از وظایف و مأموریت های اصلی خود که همانا نظارت دقیق و همه جانبه بر عملکرد دولت است غافل شده است.
به نظر می رسد از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم بود که بعضی از رسانه ها و نمایندگان مجلس درپی تشکیل فراکسیونی هستند به نام فراکسیون اعتدال که از ظاهر آن مشخص می باشد که وظیفه اصلی اش، چشم پوشی کردن از اشتباهات دولت و لابی کردن برای پیشبرد اهداف دولت است هستند.
از سوی دیگر اظهارات اصلاح طلبان در تقدیر از تقابل های مجلس هشتم با دولت دهم نشان از به وجود آوردن زمینه های برای مستقل جلوه دادن مجلس هستند تا بتوانند مجلس آینده را آنقدر قدرتمند نشان دهند که اگر دولت جدیدی هم روی کار آمد نتواند در تصمیم گیری های آنها دخالت داشته باشد و به عناوینی مانند قوه مقننه مستقل خوانده اند.
این نشان می دهد که اصلاح طلبان با استفاده از موقعیت دولت و اعضای آن در فکر در دست گرفتن مجلس هستند و وقتی که اکثر نمایندگان را افراد نزدیک به خود تشکیل دادند به فکر مقابله با دولت می افتند و این نشان از غیر قابل اتکا بودن مواضع سیاسی اصلاح طلبان می باشد و با این اقدام روحانی را نیز به کنترل کامل خود درمیآورند.
حال آقای روحانی و دولتی ها بدانند که این افراد با پرداختن به این قبیل سخنان شائبه مداخله دولت در انتخابات را ایجاد کرده و در حال ضربه زدن به دولت هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه